kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Zeki ve yaratıcı vitrin müşteriyi çeker'

ESRA ÇORUH
17.11.2007
Reginald Keith Rogers'ın işi, mağaza ve vitrin düzenlemeleri yapmak. Rogers, her şeyde olduğu gibi mağaza dekorasyonunda da trendlerin olduğunu, Türk mağazalarının da bunları yakından takip ettiğini söylüyor..
Bir mağazanın ürünleri kadar, vitrini ve mağaza düzeni de tüketiciler için davetkâr olabiliyor. Tabii bunu yapan kişinin işinde usta bir isim olması da çok önemli, tıpkı Reginald Keith Rogers gibi. Rogers'ın danışmanlığını ve uygulamasını yapmış olduğu dünyaca ünlü markaların arasında Chanel, Paul&Shark, Burberry, Donna Karan, Baccarat, Richard Bennett, Arrow, B.Oyama, Bass, İzod, Keneth Cole, Savane gibi firmalar yer alıyor. 21-22 Kasım Perakande Günleri'ne konuşmacı olarak katılacak Rogers'la, mesleğinin inceliklerini konuştuk.

- Bize kendinizden ve mesleğinizden bahseder misiniz biraz?
- Perakende sektöründe 30 yıldır çalışıyorum. Depo bölümünde işe başladım, oradan satışa ve en son da mağaza tasarımlarına geçtim. Üniversitede Görsel Sergileme ve Fuar Tasarımı okudum. Kariyerimde, parekende ile ilgili değişik dallarda çalıştım, bunlar arasında moda tasarımcılığı da var, görsel müşteri temsilciliği de. Gimbels ve Macys mağaza zincirlerinde de müşteri temsilciliği yaptım.

- Bir çok önemli markanın vitrin ya da düzenlemesini yaptınız. Bunu yaparken markanın kimliğine sadık mı kalıyorsunuz yoksa dilediğinizce özgür olabiliyor musunuz?
- Vitrinin ve görsellerin marka ile özdeşleşmesi çok önemli. O yüzden markanın tasarım kimliğine sadık kalmanız gerek. Sıralamak gerekirse; marka bir numaralı tasarım kriteri, ürün iki, görselin teşhir edildiği yer yani vitrin ise üçüncü kriter.

- Çoğu kez vitrinler müşteriyi mağazaya çeken ilk unsurdur. Vitrin yaparken neleri dikkate alıyorsunuz?
- Zeki ve yaratıcı her şey müşteriyi mağazaya çeker.

- Türkiye'de de bir projede yer aldınız. Nasıldı Türkiye'de çalışmak? Diğer projelerden farklı mıydı?
- Geçtiğimiz yıllarda Çarşı Maslak mağazasının çehresini yeniledik. Türkiye'de çalışmak benim için çok keyifliydi. Kariyerimin en büyük tecrübelerinden biriydi diyebilirim. Ben şimdiye kadar bir grup profesyonelin parekende ve görsel müşteri temsilciliğinde bu kadar yeniliğe açık olduğunu görmedim. Türkiye'de perakende sektörü o kadar geçmişe dayanıyor ki, Kapalıçarşı gibi muhteşem bir alışveriş merkezine senelerdir sahipsiniz. Türkiye'ye olan sevgim ve ilgim bu proje sonrasında çok arttı, itiraf etmeliyim.

- Vitrin düzenlemesinde trendler var mı? Varsa, bu sezon için neler gözde?
- Artık günümüzde müzik de vitrin düzenlemesi kadar önemli. Bir başka yenilik de, büyük fotoğraf baskılarını mağazaların vitrinlerinde kullanmak. Artık mağazalarda Plazma veya LCD televizyonlar olmazsa olmazlar arasında. Bu anlamda teknoloji ve tasarım birlikte ilerliyor.
Haberin fotoğrafları