Airbus iki yıl gecikmeyle de olsa 25 Ekim'de ilk ticari seferini başarıyla yapan dünyanın en büyük yolcu uçağı A380 ile sivil havacılık tarihinde yeni bir sayfa açtı. Jumbo jetin ilk teslimatını Singapur Havayolları'na yapan Airbus, şimdi uçak ailesinin en yeni üyesi A350 XWB ile yine adından söz ettireceğe benziyor. Geçen hafta Airbus'ın merkezi Toulouse'da uçağın mock-up'ını yakından görme fırsatım oldu. Zira Airbus A350 tıpkı Boeing'in 787 Dreamliner'ı gibi yüksek teknolojiyle üretilen, kompozit gövdeye sahip geleceğin yeni nesil uçaklarından.
YÜZDE 20 DAHA VERİMLİ
Airbus kendisinden iki yıl önce hizmete girecek 787 Dreamliner ile aradaki açığı kapatabilmek için mesaisinin büyük çoğunluğunu A350'ye ayıracak. Üç farklı modelde üretilecek olan uçak 270-350 arası yolcu taşıyacak. Daha geniş pencereler, daha ince koltuklar ve daha geniş oturma alanı sunacak A350 bugüne kadar 109 adet sipariş aldı. A350-800 modeli 15 bin 400 km'lik menziliyle dünyanın her yerine non-stop sefer yapabilecek. Airbus, 2010 yılında hizmete girmesi planlan yeni uçağı A350 XWB'nin başta THY olmak üzere Türk taşıyıcılar için ideal bir uçak olduğunu vurguluyor ve Türkiye ile ilgili hazırladığı raporda Türk havacılık sektörü ile ilgili çarpıcı tespitlere yer veriyor. Airbus'un raporuna göre Türkiye pazarında 2025 yılına kadar mali değeri 30 milyar doları bulan 303 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. Bu uçakların 254'ü tek koridorlu, 69'u ise çift koridorlu uçaklardan oluşacak. 2006 yılında Türk taşıyıcıların pazar payları yüzde 55'e ulaşırken, gelecek 10 yılda Türkiye'nin uzun uçuşlarda önemli ölçüde büyüme göstereceği de rapordaki en çarpıcı tespit olarak yer alıyor. İstanbul'un transit trafikten, coğrafi avantajını da kullanarak çok daha büyük bir pay alabileceğine dikkat çekildi.
Yayın tarihi: 28 Ekim 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/28/pz/haber,D84BDF862DC7448A948C287BA6EE3272.html
Tüm hakları saklıdır.