İLİŞKİLİ HABERLER
Uçağımız az politikamız yok
Uçağımız az politikamız yok
Dünya hava aracı parkında yüzde 1'lik paya sahip Türkiye'nin coğrafi avantajını daha iyi kullanması öneriliyor..
Dünya havacılık filosunun yüzde birlik payına sahip olan Türkiye'nin istikrarlı büyüyebilmesi; havacılık, ekonomi ve turizm politikalarında ciddi düzenlemeler yapması gerekiyor. Dünya havacılık endüstrisinde filo bazında artışların hızla yükseldiği bir dönemde Türkiye, coğrafi konumunu iyi değerlendirmesi halinde, Anadolu'yu hava ulaşımında bölgenin merkezi yapabilir. Hafta başında Airbus'ın Pazar Araştırmacısı Paul Bonnabau'den şirketin merkezi Toulouse'da enteresan bir brifing aldım. Bonnabau Türkiye'nin konumunu iyi değerlendirmesi gerektiğine özellikle dikkat çekti. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Airbus yetkililerinin bu raporlarından haberdar olmasında fayda görüyorum. Çünkü, jeopolitik konum sebebiyle Türkiye'nin hava ulaşımında engelleri kaldırarak, yolcu ve kargo taşımacılığında merkez noktalar teşekkül ettirmesi gerekiyor. Uçak sahipliği açısından dünyadaki durum ise şöyle; Kuzey-Güney Amerika yüzde 44'lük pazar payı ile lider. İkinci sırada yüzde 31 ile Avrupa var. Flight International'ın son araştırmasına göre dünyadaki yolcu uçağı sayısı 25 bini aşmış durumda. Türkiye ise Türk Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) verilerine göre 250 uçakla dünya uçak filosunun sadece yüzde 1'ini elinde tutuyor.
EN ÇOK UÇAK AMERİKA'DA
Flight International'ın yıllık 'Dünya Havacılık Sayımı' raporuna göre (AvSoft şirketince hazırlandı) gökyüzündeki uçak sayısı 25 bin 222'ye ulaştı. Bu rakamın 22 bin 332 adeti Batı imalatı uçaklar olurken 2 bin 890 adeti ise Rus imalatı olarak veritabanına işlenmiş görünüyor. Dünyada en çok uçağın bulunduğu ülke Amerika olurken, Amerikan havayollarının filosundaki dominant uçak tipini 737 ailesi oluşturuyor. 737 serisi uçak sayısı 2006 yılı sonu verilerine göre 4 bin 200. Amerika'dan sonra en çok uçak 7 bin 977 adet ile Avrupa'da bulunuyor. Bu sayı toplam filonun yüzde 31'ini oluşturuyor. Avrupa'da Airbus'ın belirgin üstünlüğü var. Airbus özellikle A320 serisi uçakları ile bölge ülkelerinin ilgisini toplamış görünüyor. Asya, Uzakdoğu ve Ortadoğu'daki uçak sayısı ise 4 bin 836, Afrika'daki uçak sayısı ise bin 405.
İLİŞKİLİ HABERLER
Uçağımız az politikamız yok
Yayın tarihi: 21 Ekim 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/21/pz/haber,CC37F0A1418F4D40BEB197241F6BC069.html
Tüm hakları saklıdır.