kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Ekim 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Melek Erman Köni ve kızı Zeynep Ekşioğlu, DKNY’yi Türkiye’ye 1994 yılında getirdiklerini anlatıyorlar.

VIP müşterinin evine kadar hizmet

SİNAN ÖZEDİNCİK
DKNY'yi Türkiye'ye getiren Melek Erman Köni, müşterilerin evlerine giderek, ürün pazarladıkları özel bir hizmet sunduklarını söyledi..
Dünyaca ünlü markalar son yıllarda İstanbul'da peş peşe mağaza açıyor. Ancak Amerika'nın giyim devi DKNY ilk kez tam 13 yıl önce İstanbul'da mağaza açtı ve Türkiye'ye gelen ilk uluslararası çapta yabancı tasarım markası oldu. Calvin Klein ve Ralph Loren ile birlikte Amerika'nın üç devinden biri olan Donna Karan yani DKNY, 1994'te İstanbul macerasına başladı. Melek Erman Köni, "En kaliteli, en moda, en iyi fiyatlarla alınabilir marka" diye tanımladığı DKNY'yi Nişantaşı'ndaki Bostan Sokak'ta açtı. Melek Erman Köni ve kızı Zeynep Ekşioğlu, ortak işlettikleri DKNY'den önce de dünya markaları ile iş yapıyordu. 1987 yılında ithalat serbest bırakıldıktan sonra yine Bostan Sokak'taki aynı yerde Adam's adlı bir butik açmışlardı. O dönem İstanbul'da dünya markalarını satan sadece Ali Alta Moda, Doğan Butik ve Adam's vardı. Hugo Boss, Ermenegildo Zegna, Moschino ve Versace gibi markaları satan Melek Erman Köni, üç yıl büyük uğraşlar verdi, defalarca kez Amerika'ya gitti ve nihayet 12 Eylül 1994'te DKNY'yi Türkiye'ye getirdi. Aynı gün Londra'da da bir şube açılmıştı. İlk gün Nişantaşı mağazasının cirosu 17 bin dolar, Londra Bond Street'teki DKNY'nin cirosu 87 bin dolardı. Ama Köni, vazgeçmedi, o yıl 400 bin dolar ciro yaptı. Bir yılda da satışlarını ikiye katladı.

NİŞANTAŞI CİROSU 2 MİLYON $
Şimdi ise Nişantaşı DKNY'nin yıllık cirosu 2 milyon dolar. Bugüne kadar sadece Nişantaşı ve Ankara'da butik mağaza anlayışıyla hizmet veren DKNY, bu yıl eylül ayı itibariyle de ilk kez bir alışveriş merkezinin içinde, İstinye Park'ta... Melek Erman Köni, bugüne kadar alışveriş merkezlerine girmeyen markanın İstinye Park'ta olmayı kabul edişini, emsal markalar ile aynı çatı altında olma isteği olarak anlatıyor. Emsal markalar denince akla gelenler ise; Max Mara, Escada, Hugo Boss, Ermenegildo Zegna ve Marc by Marc Jackob's... Toplam 50 çeşit ürünün satıldığı İstinye Park mağazasında en pahalı ürün 2 bin 40 YTL değerinde bir deri ceket. Dünyada toplam 54 adet DKNY, 10 adet DK Collection dükkanı bulunuyor. Önümüzdeki sene Donna Karan Collection da İstanbul'da açılacak. Şirketin 2007 global ciro beklentisi 250 milyon dolar. Bu arada Köni, önümüzdeki günlerde Antalya Rixos'ta da DKNY açacak.