Geçtiğimiz gün Almanya'dan dönen sosyal demokrat bir vatandaş aradı. Elinde iki broşür olduğunu ve bana göstermek istediğini söyledi. Kalkıp gittim. Önüme konulan broşürlerden biri CHP'ye ait bir kitapçıktı.
Adı da
Pusula 07. Seçim döneminde CHP'nin temel yaklaşımlarını anlatan bir yayın.
Diğeri ise Alman Sosyal Demokrat Parti'nin en etkili kuruluşlarından Friedrich Ebert Stiftung'a ait bir çalışmanın kitapçığı:
Onun adı da Almanca
Das Projekt Kompas 2020... Yani
Pusula 2020... Her iki kitapçığın kapağında da pusula görüntüsü var. Neredeyse birebir kopya.
Bu durum iki şeyi gösteriyor.
Bir: Kitapçığı daha önce görmediklerine göre bu CHP'nin sosyal demokrat dünya ile bağının olmadığını...
İki: CHP'nin kampanyasını yürüten Güzel Sanatlar ekibinin
"uyanık" olduğunu...
Duyduğuma göre bu
"yaratıcı" reklamcılar, sadece kampanya ücretini almakla yetinmemiş bir de
"kopya reklam fikrileri" nedeniyle bizzat
Baykal tarafından pirimle ödüllendirilmişler. Umarım doğru değildir.
Sosyal demokrat vatandaş iki kitapçığa bakarak şöyle diyordu:
"Adamlar 2020'de nasıl bir Almanya olacağını, toplum birey ilişkisinin nereye varacağını tartışıp kitap hazırlıyor. Bizimkiler ise içinde yaşadığımız 2007'yi bile öngöremiyor."
Reklamın dahi çocuğu
Alinur Velidedeoğlu ne der bu işlere doğrusu merak ediyorum...
Acaba intihal mi yoksa esinlenme mi?
Bugünkü Tüm Yazıları
Reklamcılıkta 'intihal' olur mu?
Yayın tarihi: 4 Ekim 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/04//haber,E6E254BCE0BC42199D9986593DCAB62F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.