Hani geçen hafta bu sütunlarda "Var mı reklam kuşaklarını izleyen?" diye sormuştum ya, anne-babalardan onlarca mesaj geldi, "Vallahi biz ailecek izliyoruz" diye... Meğer minik bebecikler reklam kuşağı başlayınca ekrana kilitleniyormuş. Gözlerini ekrandan alamıyor, adeta büyülenmiş gibi reklamlara baka kalıyorlarmış. Anneler de fırsat bu fırsat deyip, bebelerin ağzına mamaları tıkıyorlarmış! En iştahsız bebek bile reklam kuşağı başlayınca oburlaşıyormuş. Hatta bir anne şöyle diyor: "Vallahi bir reklam kanalı açılsın diye dört gözle bekliyorum. Bizim ufaklığa mama yedirmenin başka yolu yok çünkü..." Peki çocuklar neden reklam kuşaklarına aşık? Nedeni çok basit: Reklam filmlerindeki en uzun plan 2-3 saniyeyi geçmez. Sürekli değişen, yüksek tempolu, müzik destekli, cicili bicili görüntüler bebelerin ilgisini çekiyor. Aynı durum müzik klipleri için de söz konusu. Ancak uzmanlar uyarıyor. 0-4 yaş arasındaki çocukların sürekli bu tür görüntüleri izlemesi ileride epilepsi (sara) hastalığına bile yol açabiliyormuş. Aman dikkat! Mama yiyecek diye çocukların hayatıyla oynamayalım.
Yayın tarihi: 23 Eylül 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/23/gny/haber,23E78836D9354F728BA23CADB664F3EC.html
Tüm hakları saklıdır.