BTURK'ün bize özgü' tasarımları arasında, çay-kahve takımları, nazarlıklar ve çeşitli armaların bulunduğu tişörtler bulunuyor.
Tasarımda 'Türk olmak'
Dünyaya Türk yaşam tarzını anlatmak amacıyla oluşturulan ve Türk olmak' (Be Turk) anlamına gelen, "BTURK" markası, İstanbul Tasarım Haftası'nın en çok ziyaret edilen standlarından biri oldu..
İstanbul Tasarım Haftası'nda sergilenen birbirinden ilginç ürünler son gününe kadar meraklılarının büyük ilgisini çekti. Balat'taki Eski Galata Köprüsü üzerinde 4 Eylül'de kurulan standlar içinde yer alan ve Türk olmak anlamına gelen 'Be Turk' den esinlenerek oluşturulan BTURK markası ilginç tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Reha Erdoğan'ın öncülüğünde yaratılan marka dünyaya Türk yaşam tarzını anlatacak olan 7 bin yıllık kültürün yansıması ve "sadece bize özgü" ürünleri modernleştirip yenileyerek görücüye çıkarıyor. 2004 yılında yaptığı tasarımların hâlâ yurtdışındaki bazı müzelerde sergilendiğini belirten Erdoğan, BTURK'ün kozmopolit kültürümüzün bir yansıması olduğunu anlattı.
AKİDE ŞEKERİNDEN SABUNA...
Geçmişi ve anılarıyla zaten var olan Türk simge ve görsellerini, etnik ve otantik değerlerini gizlendikleri yerden çıkartarak günün estetik anlayışı ile birleştirdiklerini anlatan Erdoğan, "Her gün kullandığımız ince belli çay bardağı bile başkaları için ince bir tasarım olarak kabul ediliyor. Alıştığımız şeyleri görmüyoruz. Önemli olan bunun farkına varabilmektir" dedi. "Eskiden yurt dışına çıkarken gururla götürebileceğimiz bir hediyeyi bulmak zordu" diyen Erdoğan, BTURK'ün ürünleri arasında çeşitli motif desen ve armaların bulunduğu tişörtler, hamam ürünleri, çay ve kahve takımları, Osmanlı ölçülerinin bulunduğu cetveller, kibrit, zeytinyağı, akide şekeri, sabun çeşitlerinin yer aldığı tasarımlar bulunduğunu söyledi.
Yayın tarihi: 10 Eylül 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/10//haber,ACC90192C3464843A56BF77ECCDE182F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.