kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Eylül 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Continental GT Speed

"Bentley'in bu başarısını biz de beklemiyorduk"

27.08.2007
Bentley Avrupa Satış Müdürü Aalten, Türkiye pazarında inanılmaz başarı kaydettiklerini söyledi..
Şubat ayından beri faaliyet gösterdikleri Türkiye pazarındaki ilgi dünyanın en pahalı ve lüks otomobil üreticilerinden İngiliz Bentley'i şaşırttı. Bentley'in Avrupa Satış Müdürü Marco Van Aalten, "Türkiye'deki ilk yıl için 20 adetlik satış hedefi koyduk fakat bu rakam bize çok gerçekçi gelmemişti. Ama 7 ayda yüksek vergi dezavantajına rağmen 15 adet Bentley sattık. Avrupa'da Bentley sınıfında ortalama yüzde 6-7 pazar payına sahipken, Türkiye'de 7 ayda yüzde 10'luk bir pazar payı yakaladı. Bu inanılmaz başarı bizi çok şaşırttı" şeklinde konuştu. Bentley, fiyatları 332 bin ila 600 bin Euro arasında değişen modellerini Türk basın mensuplarına Berlin'de organize ettiği bir test sürüşüyle tanıttı. Test sürüşünün ardından soruları yanıtlayan Marco Van Aalten, 1919 yılında kurulan İngiliz Bentley'in Rolls-Royce'nin bünyesinden çıkarak 1998 yılında Alman Volkswagen Grubu'na katıldıgını belirterek, "Bentley, 2002 yılında VW'nin bünyesine resmen girdi. 5 yılda satışlarını 10 katın üzerinde artırdı. 2003 yılında tüm dünyada 1000 adet Bentley satılırken bu yıl hedefimiz 10 bin adedin üzerine çıkmak" dedi. Bentley'in çok daha fazla talep gördüğünü ancak 10 bin adetlik üretimle sınırlı kalacağını kaydeden Aalten, "Doğu Avrupa'da bir kaç ülkeye daha gireceğiz ama Türkiye gerçekten bizi şaşırtıyor. 7 ayda 15 araç sattılar. Yıl sonunda bu rakam 20'yi bulacak.

TÜRKİYE AVRUPA'DA İKİNCİ
Avrupa'ya baktığımız zaman Bentley'in kendi sınıfındaki ortalama pazar payı 6-7'lerde. Türkiye ise daha şimdiden yüzde 10'luk pazar payını yakaladı. Bizim en yüksek pazar payına sahip olduğumuz ülke Norveç. O da yüzde 11. Türkiye şimdiden yüzde 10'luk pazar payı ile ikinci sıraya yükseldi. Hem de bunu lüks otomobillerdeki yüksek vergilere rağmen başardı." Türkiye'yi yakından izlediklerini ve önümüzdeki yıllarda 20'li satış adetlerinin rahatlıkla 30'lara yükseleceğini kaydeden Aelten, "Ama itiraf etmeliyim 20 adetlik satış hedefi bize çok gerçekçi gelmemişti. Meğer Bentley'i Türkiye'de çok iyi tanıyan ve bekleyen bir kesim varmış" diye konuştu.