AYSUN Kayacı'nın erkekleri öptüğü PepsiMax reklamı için daha önce de yazmıştım. "Bu sadece erkeklere özgü bir içecek mi? Kadın tüketici neden ihmal ediliyor?" diye. Reklam serisinin ikincisinde durum daha da belirgin bir hale geldi. Yeni reklamda genç kız, Aysun Kayacı'yı kıskanıp, sevgilisine "Nejat sakın içme! İçme diyorum, bak giderim" diyor ama bizimki aldırmayıp, kutuyu kafasına dikiyor. Sanırım ürünün pazarlama stratejisinde bir hata var. Zira PepsiMax şekersiz ama maksimum tatlı bir içecek. Yani "ne bulsa götüren" delikanlılar yerine, diyet yapan, formuna dikkat eden genç kızlara pazarlanması gereken bir ürün. Ama özellikle son reklamı izleyen tüm genç kızlar bu içecekten nefret etme aşamasına geliyor. Çünkü işin içine hayali bile olsa "aldatma" giriyor. Bence "tek cinse yönelik" bu kampanya, pazarı kendiliğinden daraltıp, rakip firmanın hareket alanını genişletmekten öte bir fayda sağlamaz!..
Yayın tarihi: 26 Ağustos 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/26/gny/haber,ECCAD08F44344CAA8CACD5F9D09E1A5F.html
Tüm hakları saklıdır.