Süper Lig ekiplerinin formalarına sponsor olan markaların rekabeti, en az takımlarınki kadar dikkat çekiyor..
Süper Lig'de ter döken takımlar kadar, bu ekiplere forma sponsoru olan markalar da kendi aralarında büyük bir rekabet yaşıyor. Dünyanın önde gelen markaları, zaman zaman ortaya çıkardıkları sıradışı renk ve dizaynlarla gündeme gelirken, Türk futbol sektöründeki ağırlıklarını daha da artırabilmek için rakiplerine karşı mücadele veriyor. Şu anda Süper Lig'de forma dizayn eden 8 farklı marka var. Pazarda söz sahibi markalardan Lotto 5, Adidas 4, Puma, Umbro ve Lescon 2, Nike, Diadora ve Kappa ise 1 takımın formasına imza atıyor.
BİR TEK NİKE VAR
Galatasaray ve Fenerbahçe'nin yanısıra Kayserispor ve Çaykur Rizespor, Adidas'ı tercih etmiş durumda. Beşiktaş ile Ankaragücü'nün forma markası ise Umbro. Yıllar önce futboldan uzak duran ancak piyasaya çok hızlı bir giriş yapan Nike, Süper Lig'de yalnızca Ankaraspor'un formasını hazırlıyor. Nike'ın Türk Milli Takımı'nın ana sponsoru olduğunu da belirtmek gerek.
LİDERLİK LOTTO'NUN
Süper Lig'de mücadele eden ekiplerden beşinin tercih ettiği Lotto, ligde en fazla takımın formasını hazırlayan marka durumunda. Lotto; Gençlerbirliği, OFTAŞ, Konyaspor, Gaziantepspor ve Kasımpaşa'nın formalarına logosunu veriyor. Ligde yer alan diğer ekiplerden Trabzonspor ve Bursaspor Puma ile, Vestel Manisa ve İstanbul Büyükşehir Belediye Lescon ile, Denizlispor Kappa ile, Sivasspor da Diadora ile çalışıyor.
Yayın tarihi: 24 Ağustos 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/24//haber,3AF9BFAF46944EFDAA20920457CA31FF.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.