Kuraklık kendi ekonomisini yarattı
Küresel ısınma, kendi ekonomisini yarattı, marketler de buna göre yapılandı. İlk defa bir market, suyu tasarruflu harcayan ürünleri piyasadan toplayarak aynı reyonda sergiledi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Kuraklık kendi ekonomisini yarattı
Son yılların en büyük sorunu küresel ısınma, kendi ekonomisini de yarattı. Özellikle beyaz eşya ve elektronik sektörü yeni ürün tasarımlarında, tasarruflu ürünlere yönelirken, marketler de bu trende uyup özel reyonlar oluşturmaya başladı. İstanbul'da büyük bir perakende zinciri mağazasında özel bir reyon oluşturarak Türkiye'de 'kuraklık reyonu' oluşturdu.
RAPOR SUNULDU
Mağazada özel reyon oluşturma süreci, 5 ay önce hazırlanıp yönetim kuruluna sunulan 'Kuraklık Raporu' ile başladı. Şirket yetkilileri tarafından hazırlanan ve yönetim kuruluna sunulan raporda, böyle bir pazarın önümüzdeki dönemde daha da önem kazanacağına dikkat çekildi. İstanbul'un dört bir yanında farklı semt ve mağazalarda satılan ürünleri toplayan şirket, bunları aynı yerde satışa sunmakla yetinmedi. Aylık yayınladığı yayının içine de özel kuraklık sayısı yerleştirdi.
PAZAR BÜYÜYECEK
Şirket yetkilileri, "Ankara'da su sıkıntısı başladığında dedik ki 'artık gündem kuraklıktır'. Şehirde kesinti olması da gerekmiyor. Artık herkes su tüketimini azaltma bilincine ulaştı. Biz böyle bir pazarın varlığını bilerek bu hazırlığı yaptık. Tedarikçilerimizin hepsi yerli. Perşembe Pazarı da var, sanayi siteleri de var, armatürcüler de var. Biz sadece bunları biraraya getirdik" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kuraklık kendi ekonomisini yarattı
Yayın tarihi: 18 Ağustos 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/18//haber,E80E4484448D49F6AB68643BA4D41AA3.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.