'Tüketici ürktü, büyüme hızları üçte bire düştü'
P&G Türkiye Genel Müdürü Karpat, geçen yıl mayısta yaşanan 'mini kriz'in tüketici güvenini sarstığını söyleyerek, hızlı tüketim ürünlerinde büyüme hızlarında ciddi düşüş yaşandığını belirtti..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Tüketici ürktü, büyüme hızları üçte bire düştü'
Ariel'den Prima'ya, Orkid'den Gillette'e kadar pek çok hızlı tüketim markasını bünyesinde barındıran Procter and Gamble'ın (P&G) Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, Mayıs-Haziran 2006 döneminde yaşanan ve 'mini kriz' olarak adlandırdığı dönemin ardından tüketici güveninin ciddi anlamda hasar gördüğünü söyledi. "Tüketicinin güvenini ölçen endekslere baktığımızda da bu durumu açıkça görüyoruz" diyen Karpat, faaliyet gösterdikleri hızlı tüketim pazarının bütün kategorilerinde büyümenin yavaşladığını belirtti. Karpat, "Normal şartlar altında kategoriye göre yüzde 10 ila 15 arasında değişen pazar büyüme hızları bu dönemin ardından üçte birine kadar düştü" dedi. Karpat, bu düşüşte Cumhurbaşkanlığı krizi ile başlayan seçim sürecinin de etkili olduğunu, tüketicinin geçen mayıstan başlayarak harcamalarında daha dikkatli davrandığını anlattı.
1.5 MİLYAR YTL CİRO
P&G'nin Türkiye'deki 20'nci yılı dolayısıyla basın mensuplarıyla biraraya gelen Karpat, ilk defa şirketin Türkiye'deki cirosunu da açıkladı. 2006 mali yılında 1.5 milyar YTL ciro elde ettiklerini ifade eden Karpat, bu rakamla İSO 500 listesinde ilk 20'ye girdiklerini belirtti. Karpat, bu listeye hizmet ve finans sektörlerinin de dahil olması halinde Türkiye'nin en büyük 50 şirketi arasında yer alacaklarına inandıklarını dile getirdi. Karpat, 20 yılda Türkiye'ye 500 milyon dolara yakın fiziksel yatırım yaptıklarını belirtirken, P&G Türkiye'nin toplam 25 ülkeye yaptığı ihracatın da 12 yılda 1.2 milyar doları bulduğunu kaydetti. Karpat, faaliyet gösterdikleri pazarlardaki durumlarını da şöyle anlattı: "Deterjanda yüzde 41-42, şampuanda yüzde 40, İpana ile yüzde 40'ın üzerinde, Prima ile yüzde 30 pazar payı ile lideriz. Ayrıca, yüzde 53 pazar payı olan Orkid ile 29 yıldır lideriz. Buna ek olarak, saç boyasında Wella ve Koleston ile, erkek bakımında Gillette ile, epilatör pazarında da Braun ile, pil pazarında da Duracell ile lider konumdayız."
İLİŞKİLİ HABERLER
'Tüketici ürktü, büyüme hızları üçte bire düştü'
Yayın tarihi: 6 Ağustos 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/06//haber,BF3767E7E77F432A8278F3A45E0007C0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.