Her insan farklı olmak ve girdiği ortamlarda fark edilir olmak ister. Hangi yaşta ve sosyal konumda olursak olalım, iç güdüsel olarak farkımızı ortaya koymak isteriz. Bu farklılığı önce fiziksel farklılıklarımızla sonra karakterimizle ortaya koyarız. Moda, hem fiziksel hem de karakteristik özellikleri birleştirir. Ayrıca bunun, çevre ve zaman gibi dış etkenlerle birleştirilerek oluşturulan bir kavram olduğunu da söyleyebiliriz.
FİYATLARI ÇOK YÜKSEK Moda tasarımcıları, insanı insan yapan her türlü etkiyi, gerçekleri ve farklılıkları göz önüne alarak çalışmalarını yaparlar. Bu şekilde insanlar, kendilerini ifade edebildikleri ürünleri sunabilir. Bazen en popüler olan tasarımları alsak bile o parçalara kendimizden bir şeyler eklemek ve kişiselleştirmek isteriz. Bana göre işin en güzel yanlarından biri de bu... Bazı markaların ürünlerini satın alırken; sınırlı sayıda üretildiklerini, kaliteli ve özel olduklarını biliyoruz. Bu da onları satın almamızdaki en büyük nedenlerden biri... Bu bahsettiğim tasarımların fiyatları da oldukça yüksek oluyor. Geçtiğimiz günlerde; çok ünlü bir markanın lüks tasarımlar yapan tasarımcısının imzasını taşıyan bir güneş gözlüğünü inceleyen ne kadar çok insan olduğunu fark ettim. Hatta sadece Türkiye'de değil, yaptığım kısa bir yurtdışı seyahatimde de aynı durum dikkatimi çekti. Pek çok kişi bu gözlüğe bakıyordu... Çok talep geliyor diye ya da markanın adı nedeniyle nasıl olsa satılır mantığıyla lüks bir ürünün çok sayıda üretilmesi yanlış!
UZUN VADE Belki kısa vadede ticari olarak dönüşü iyi olabilir. Ancak bu durum uzun vadede markanın ve tasarımcının prestijini zedeleyebilir. Çünkü bu özel ürünleri farklı kılan, az kişinin sahip olabilmesi... Bu yüzden bu ürünlerin nasıl pazarlandığı büyük önem taşıyor. Ayrıca ürünlerin hedeflenen kitleye uygun olup olmadığı da dikkat edilmesi gereken önemli ayrıntılar arasında yer alıyor.
Yayın tarihi: 16 Temmuz 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/07/16/gny/hanif.html
Tüm hakları saklıdır.