İşin en cazip kısmının bu yük taşımacılığının halen yapılan gemi taşımacılığına göre çok daha hızlı olması gösteriliyor. Zira taşımacılık alanında zaman avantajı daha düşük maliyet ve yüksek kazanç anlamına geliyor. Fakat projenin nasıl hayata geçirileceği konusunda henüz net bir plan yok. Tünel inşasına yönelik olarak Japonya, Güney Kore ve Avrupalı şirketler başvuruda bulundu. Mühendislerin hesaplarına göre 106 kilometrelik tünelin inşaatı yaklaşık 15 milyar dolara mal olacak ve bir dizi yeni inşaat teknolojilerinin uygulanmasını gerektirecek. Ancak asıl masrafın doğalgaz ve petrol boru hatlarının yanı sıra tünelin hem ABD hem de Rusya tarafındaki çıkışlarından sonra mevcut ulaşım altyapılarına bağlanmaları için yapılacak yeni yol ve tren bağlantıları için harcanacağı belirtiliyor.
Yayın tarihi: 21 Haziran 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/21/em/haber,454D57E6D22F4C81A2A5638EC0A0068C.html
Tüm hakları saklıdır.