Aralarında SABAH Okur Temsilcisi'nin de bulunduğu bir komite, ONO konferansına bir karar tasarısı sundu. Tasarı oybirliğiyle kabul edildi.
Uzun bir süredir, dünyanın şu veya bu köşesinde faaliyet gösteren gazete, radyo, TV ve internet ombudsmanları için evrensel "etik kurallar" (veya "çalışma ilkeleri") oluşturmak istiyorduk. Böylelikle basın ve medyada etik kuralların yerleşmesinin denetimi konusunda bir "ortak kılavuz" oluşacak, bir eksiklik giderilecekti. Bir yıl süren çalışmalar ardından, bir tür "On Emir" ortaya çıktı.
"Haber ombudsmanları, gazeteciliğin uygulaması ve amaçları konusunda saygın ve gerçeğe bağlı bir tartışmayı teşvik etmek için gazetecilik kalitesini korumak ve genişletmek için uğraş verir" ifadesiyle başlayan metinde "emirler" şöyle sıralanıyor:
1. Ombudsmanın en öncelikli hedefi, çalıştığı haber kuruluşunun şaffaflığı ve hesap verebilmesini sağlamaktır.
2. Ombudsman basın özgürlüklerini korumak ve sorumlu, yüksek kaliteli habercilik için çalışır.
3. Ombudsman, habercilik konusunda kamudan gelen şikâyetleri almak ve incelemekle yükümlüdür.
4. Ombudsman, şikâyet edenlerin görüşlerine saygı göstermek zorundadır.
5. Ombudsman, şikâyetlerde dile getirilen konularla ilgili olarak en uygun hareket tarzı ve çözüm yollarını önerir.
6. Ombudsman, "haber tüketicisi" kişilerin çıkarlarını gözetmek amacıyla bağımsız olarak çalışır.
7. Ombudsman tamamen tarafsız davranmak zorundadır.
8. Ombudsman, "çıkar çelişkisi" yaratacak türden her faaliyetin dışında kalmaya gayret eder.
9. Ombudsman, gazeteciliğin rolü ve yükümlülüklerini kamuya açıklar.
10. Ombudsman, kamusal beklentiler ve gazeteciliğin sorumlulukları arasında bir "arabulucu" olarak çalışır.
Bugünkü Tüm Yazıları
Ombudsmanlık için evrensel kurallar
Yayın tarihi: 28 Mayıs 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/28//haber,FB0C7819B1534C5AB71BDE90A925AD85.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.