Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) 1980'lerden bu yana Türkiye'nin F-16 savaş uçaklarını, CASA nakliye uçaklarını ve genel maksat helikopterlerini imal ederken ülkenin gözbebeği kurumlarından oldu.
Ancak sonra bir anda biten projeler, sıfır noktasına düşen iş hacmi ile yok olma noktasına geldi. Bir ara kapılarını kapatacağı bile söylendi. Milyarlarca dolar harcanan bir tesis, birbirinden değerli elemanları olan TAI şimdi ise yeniden küllerinden doğdu ve 2030'a kadar 9 milyar dolara ulaşan dev kontratlar için düğmeye bastı. Sistematik bir reorganizasyona da start verildi. Hava Kuvvetleri'nin en parlak generallerinden olan Emekli Korgeneral
Atalay Efeer bundan 2 ay önce Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt'ın da tavsiyesi ile TAI Yönetim Kurulu Başkanlığı'na getirildi. Şimdi TAI, yeni nesil Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) orta gövdesi imali, İtalyan Agusta ile yürütülecek atak helikopterin ana üreticiliği, geleceğin büyük uçağı A400 ve Boeing uçaklarının kapı imali ile önündeki 25 yıllık süreyi garantiledi. Şüphesiz bunda sadece montaj değil, teknoloji üreten ve geliştiren bir zihniyetin de rolü var. Efeer Paşa, 900'u mühendis, 3 bin 400 personelin çalıştığı TAI'nin önümüzdeki dönemde yeni eleman alımlarına da gidebileceğini söylüyor.
Ülkede zaten birçok kurum kör topal idare ediyor. Aman nazar değmesin.
Yayın tarihi: 28 Mayıs 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/28//haber,EC05042CEE5E42E9A1CD24ADCB7E4EF4.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.