90'lı yıllarda niş bir pazar olan 4x4'ler bugün Avrupa'da yüzde 6'nın üstünde bir pazar payına sahip. Yani başlı başına bir segment haline geldi. Avrupa'da geçen yıl 1 milyon adetin üzerinde 4x4 SUV araç satılırken, bu rakamın önümüzdeki yıllarda ikiye katlanması bekleniyor. Türkiye de 4x4 modasından payına düşeni alıyor. Türkiye'de de moda olan 4x4'ler her türlü krize rağmen, hızla pazar paylarını artırıyor. SUV satışlarının artmasında ki en önemli nedenler arasında; tüketicinin SUV araçlarda kendini güvenli hissetmesi, SUV'ların kişiselleştirilebilmesi ve değişen yaşam şartları gösteriliyor. Tüketiciler, değişen yaşam şartlarıyla birlikte 4x4 yeteneğine sahip bu araçlarla, haftasonları şehir dışına kaçabiliyor, çeşitli aksesuarlarla araçlarını kişiselleştirebiliyorlar. Tüketicinin değişen tercihiyle birlikte, yeni üreticilerin pazara girmesi bir taraftan rekabeti artırırken, pazarda her keseye uygun 4x4'lerin sayısını artırdı. Böylece SUV sahibi olmak kolaylaştı.
Yayın tarihi: 22 Mayıs 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/22//haber,31A6A7B1F75A41CC816F1C99B1BEB4D0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.