RADİKAL yazarı sevgili ağabeyimiz Hakkı Devrim'in kulakları çınlasın. Bugün izniyle onun karasularında bayrak göstereceğiz. Genç okurum Nurdeniz Ulutaş, reklamlardaki Türkçe yanlışlarına değinmiş. Levent Üzümcü'nün seslendirmesini yaptığı Rexona reklamında "Beklenmedik sürpriz" denildiğini hayretle fark etmiş. Okurumuz diyor ki, "Sürpriz zaten beklenmedik bir olay değil midir?" Yerden göğe kadar haklı. Nurdeniz, Kadir Çöpdemir'in seslendirdiği Digitürk reklamının sonundaki "Maksat, Türkiye Digitürk kalitesine kolay geçsin diye" cümlesine de takılmış. Bunda da kesinlikle haklı. "Maksat" diye başlayan cümle, "diye" kelimesi ile biter mi? İkisinden biri fazla. İyi ki Hakkı Devrim'ler ve onun bayrağını taşımaya hazırlanan Nurdeniz gibi genç okurlar var. Yoksa ekrandaki "dil yareleri" kangrene dönüşecek!..
Yayın tarihi: 20 Mayıs 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/20/gny/haber,F7094DC3B9CD4A90A57910DB140F750F.html
Tüm hakları saklıdır.