4x4'lerin ikinci el değeri arttı yatırım aracı oldu
Geçen yıl toplam pazardaki daralmaya rağmen, 4x4 SUV araçlar iyi bir yıl geçirdi. Pazara yeni giren marka ve modellerin de katkısıyla SUV segmenti büyüdü. 2006 yılında 5 bin 602 adetlik satış rakamı ve yüzde 27.2'lik pazar payı ile 4 yıldır üst üste lider olan Kia'nın Genel Müdürü Alp Evcimen, başarılarının sırrını 4x4'lerin ikinci el değerinin yüksek olmasına bağlıyor. Pazar lideri Sorento'nun 2006 yılında 4 bin 74 adetlik satış rakamı ve yüzde 19.8'lik pazar payı elde ettiğini söyleyen Evcimen, bin 527 adet satış ve yüzde 7.4'lük pazar payı ile Sportage'in ise en çok satılan ikinci 4x4 olduğunu belirtti. 2007'de de Kia'nın daralan pazara rağmen liderliğini sürdüreceğini söyleyen Evcimen, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Herkes hem ödediği paranın karşılığını sonuna dek almak hem de kullanım süresince estetik, performans ve sürüş zevki hazzını hissetmek istiyor. Sorento ve Sportage modelleri, yüksek ikinci el değerleri ve çok talep görmeleri nedeniyle, birer yatırım aracı olarak rakiplerinden ayrılıyor. Başarımızın temeli de budur."
Yayın tarihi: 15 Mayıs 2007, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/15//haber,75E3D9C0B6D34085B28E16E0AEC2B78A.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.