Bin kişiye 108 metrekare alan düşüyor
İLİŞKİLİ HABERLER
Bin kişiye 108 metrekare alan düşüyor
Araştırmada en dikkat çekici nokta, Türkiye'deki kira getirilerinin Güney Avrupa ülkelerinin üstünde çıkması oldu. Araştırmaya göre, Güney Avrupa'da, alışveriş merkezlerindeki ortalama kira getirisi yüzde 5.75. Buna karşın bu oran Türkiye'de yüzde 7 olarak gerçekleşti. Carrefour, Praktiker, IKEA, Mango, Zara, Debenhams, Next, Harvey Nichols gibi dünyaca ünlü pek çok markanın Türkiye'yi tercih ederek pazara girdiğine dikkat çekilen araştırmada, kiraların Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde önümüzdeki dönemde artmaya devam edeceği ifade edildi. Araştırmada, Türkiye genelinde bin kişiye düşen alışveriş merkezi alanı 50 metrekare iken bu oranın İstanbul'da 108 metrekare olduğuna işaret edilerek, Avrupa ülkelerine göre oldukça düşük olan arz nedeniyle projelerin artacağına değinildi.
Kiralar 109-1000 Euro arasında
Araştırmaya göre, 2001 yılında alışveriş merkezlerindeki kiraların düşmesinin ardından, geçtiğimiz yıllarda değerler kriz öncesi seviyelere, bugünse bu seviyelerin üstüne çıktı. Türkiye'de kiraların büyük çoğunluğu, dolar ve Euro üzerinden belirlenirken, İstanbul'daki alışveriş merkezlerinin, projenin kalitesine ve türüne göre yıllık metrekare kiraları, 109 ile bin Euro arasında değişiyor. Araştırmada, 2001 krizinden itibaren ekonominin düzenli bir iyileşme sergilediği Türkiye ile ilgili olarak şunlar söylendi: "Ekonomideki iyileşme, faiz oranlarının düşmesi ve kredi taleplerinin artması hem tüketici güvenini hem de perakende satışlarını arttırdı. Kent çevresinde yaşayan nüfusun giderek artan bir seyir izlemesi, altyapının gelişmesi, otomobil sahiplerinin sayısının artması ve batı tarzı ürünlere duyulan ilginin artması da bu olumlu gelişmelerde rol oynadı."
İLİŞKİLİ HABERLER
Bin kişiye 108 metrekare alan düşüyor
Yayın tarihi: 10 Mayıs 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/10/em/haber,C7FE93D63D664827A78A4EAD1F9914B7.html
Tüm hakları saklıdır.