|
|
BKM'den yanıt
Geçen hafta Cem Yılmaz gösterisinde Anatolia Gösteri Merkezi'ndeki izleyicilerin sıkıntılarını yazmıştım. Başta BKM olmak üzere organizasyon şirketlerine "sanatçının konforuna gösterilen özeni, izleyicinin konforuna neden göstermediklerini" sormuştum. BKM'nin yöneticisi Necati Akpınar aradı. Bir de yazılı açıklama gönderdi. Açıklama uzun, özetleyeceğim: "Salon yetersizliği konusundaki görüşlerinize kesinlikle katılıyoruz. Ancak biz salon sahibi değiliz. Elbette Türkiye'nin her bölgesinde, seyircinin konforu ön planda tutularak inşa edilmiş binalar bulunmasını biz de istiyoruz. (...) Organizasyon şirketi olarak seyircinin güvenliği konusunu, üst düzeyde kontrol altına alan bir yapımız olduğunu söylemek isteriz" diyor Akpınar ve BKM'nin aldığı güvenlik önlemlerinden söz ediyor uzun uzun. Sağlık, yangın vs. önlemleri sıralarken Anatolia'nın 7 çıkış kapısı olduğunu, benim gösteri izlediğim gün oluşan yoğunluğun yağmur nedeniyle kapı önündeki yığılmadan kaynaklandığını belirtiyor. " BKM, sanattan kazandığını, sanata yatırmış bir kurumdur" diyerek açıklamasını bitiriyor. Sanırım açıklamada Necati Bey havalandırmanın Cem Yılmaz hatırlattığında birkaç dakika için çalıştırılıp kapatıldığını unutmuş. Salonun 7 değil 70 kapısı olsa da yalnızca üçü açılıyor. Fuayeden dışarıya ise tek kapı. Suçlu ise yağmur. İşin özü: Nasılsa Hükümet'in, belediyenin sanatı umursadığı yok. Cem Yılmaz için kötü koşullara para ödemeye hazır bir yığın gönüllü de var. Ben yalnızca Anatolia'nın 2 bin kişilik olmadığını söylüyorum. İstenirse 3 bin kişi de sığar o ayrı!
|