Tüketici Hakları Derneği, ASKİ'nin kademeli fiyat uygulaması ile faturaların 45 günlük periyotlarla düzenlenmesinin iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle Ankara İdare Mahkemesi'nde dava açtı.
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, davayı açtıktan sonra mahkeme çıkışında yaptığı açıklamada, ASKİ'nin uyguladığı yüksek su fiyatları hakkında tüketicilerden çok sayıda şikayet aldıklarını kaydederek dava açtıklarını bildirdi.
ASKİ'nin 10 metre küp ile 30 metre küp arasında tüketilen her metre küp su başına yüzde 159, 30 metre küpten sonraki her metre küp başına ise yüzde 284 daha fazla su parası aldığını savunan Çakar, bu fiyatlara KDV'nin dahil olmadığını söyledi.
ASKİ'nin kademeli fiyat uygulayarak ve su faturalarını 45 günlük periyotlarla düzenleyerek tüketicinin çok pahalı su kullanmasına neden olduğunu iddia eden Çakar, ASKİ'nin, bu uygulamanın kaldırılması için yapılan başvurulara, ''sürekli yeni yatırımlar yapabilmek için bu fiyat uygulamasına gidildiği'' gerekçesiyle olumsuz yanıt verdiğini kaydetti.
Abonelerin tasarruf yapmalarına karşın kademeli artış sınırlarını geçtiğini dile getiren Çakar, faturaların 45 günlük olarak düzenlenmesinin de kademe sınırlarını geçmemeyi olanaksız duruma getirdiğini ifade etti.
ASKİ'nin uygulamasının Tüketicinin Korunması Hakkında Yasa'ya göre de ''haksız şart'' olduğunu kaydeden Çakar, şöyle konuştu:
''Sözleşmeye tek taraflı olarak tüketiciyle müzakere edilmeksizin konulan, iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketicinin aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşullarının yasa gereğince haksız şart olduğu belirtilmektedir. Yasaya göre ''haksız şart'' tüketiciyi bağlamamaktadır.''
Çakar, temel ve zorunlu bir kamu hizmeti olarak sunulması gereken su hizmetinden, ''değerinin çok üzerinde fahiş bedel alınmasının, kar amacı güdülmesinin Anayasa'ya, sosyal devlet ve kamu yararı anlayışına, Tüketici Yasası'na ve tüketici haklarına aykırı'' olduğunu sözlerine ekledi.