|
|
|
|
|
Oyak Renault Japonya'yı yakaladı, yeni modeli kaptı
Renault'un Bursa'daki fabrikası Clio Station Wagon modelinin yatırım maliyetlerini düşürerek Japon otomotiv firmalarının başarısını yakalayınca, şirketin başkan yardımcısı Pelata'dan yeni model sözü aldı.
Renaut Başkan Yardımcısı Patrick Pelata, Oyak Renault'un yeni Clio Station Wagon modelinin yatırım maliyetlerini düşürerek Japon otomotiv firmalarının başarısını yakaladığını söyledi. Bursa'nın dünyadaki tüm Renault fabrikaları için benchmark (gösterge) haline geldiğini belirten Pelata, "Bursa'daki fabrikamızı hiç boş bırakmayacağız Hem kapasite artacak hem de hep dolu olacak. Bu yüzden Megane Sedan, Symbol, Clio 3 ve Clio Station Wagon'dan sonra Bursa'ya yeni bir model daha vereceğiz. Küçük sınıfta olacak bu modeli 2009 öncesinde açıklayacağız" dedi. Bu yıl 77'incisi düzenlenen Uluslararası Cenevre Fuarı'nda Türk basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Pelata, Renault Başkanı Carlos Ghosn'un açıkladığı 2009 kontratıyla birlikte her yıl 4 yeni model yerine 8 yeni modeli piyasaya sundukları belirtti. Ancak, model sayısındaki artışla birlikte yatırımın ikiye katlama imkanı olmadığını belirten Pelata, şunları söyledi:
'HEDEFE TÜRKİYE'DE ULAŞTIK' "Bu çerçevede 2009 yılına kadar yatırım maliyetlerini yüzde 50 düşürmeyi hedefledik. Bu hedefimizi ilk olarak Türkiye'de gerçekleştirdik. Bursa'daki Oyak Renault fabrikamız yeni üretecekleri Clio Station wagon modelinin yatırım maliyetlerini yüzde 40'a yakın düşürdü. Bu açıdan Türkiye Renault'un yatırım maliyetlerini düşürdüğü ve 2009 kontratının uygulundağı ilk yer. En anlamlı başarıyı Türkiye'de gerçekleştirdik." Dünyada Japon otomotiv üreticilerinin Batı'ya oranla daha az maliyetle yatırım yaptığını, bu yüzden başarı elde ettiklerini kaydeden Palato, "Biz de 2009 kontratımızda yatırım maliyetlerini düşürmek için müttefimiz olan Japon Nissan'ın modelini kullandık. Türkiye Japon modelini başarıyla uygulayan ilk fabrikamız oldu." dedi.
UFUK SANDIK CENEVRE
|