Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bakan Atilla Koç'un "görgüsüzler" şeklinde nitelediği "Rus turist"leri Türkiye'ye çekebilmek için önemli bir kampanya başlattı. Rusya sokaklarını ve Balsoy Tiyatrosu'nu reklam afişleriyle donatan Bakanlık, Rusya-2007 kampanyası için "Derya-Deniz Memnuniyeti" sloganını seçti.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bakan Atilla Koç'un "görgüsüzler" şeklinde nitelediği "Rus turist"leri Türkiye'ye çekebilmek için önemli bir kampanya başlattı.
2006 yılında hedeflediği turist sayısına ulaşamayan Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 2007'de umudu Rus turistler oldu. Çeşitli ülkelerde tanıtım kampanyaları yürüten Bakanlık, tanıtım konusunda Rusya'ya ağırlık verdi. Rusya
sokaklarını ve Balsoy Tiyatrosu'nu reklam afişleriyle donatan Bakanlık, Rusya-2007 kampanyası için "Derya-Deniz Memnuniyeti" sloganını seçti.
"VİZESİZ TURİST" SLOGANI
Bakanlık ayrıca ilginç bir slogana da imza attı. Turuva atı resimlerinin bulunduğu afişlerde "İlk Vizesiz Giriş Yapan Turistler" sloganı yer aldı.
2005 yılında 21 milyon 124 bin yabancı turistin ziyerit ettiği Türkiye'ye 2006 yılında 19 milyon 819 bin kişi geldi. Bu düşüş sonrasında harekete geçen Türkiye, 2007 yılı için gereken önlemleri alarak turist hedefini belirledi ancak Bakan Koç, bu hedefi açıklamak istemediğini belirtmişti.
Bakan Koç'un, Rus turistlere yönelik "görgüsüzler" gafı geçtiğimiz yıl hem Türk hem de yabancı basında yer almış ve büyük tepki çekmişti.