Mükemmel bir Coupe!
Bunu pek sık söylemem ama BMW 335i coupe bence 'mükemmel' bir otomobil olmuş: Abartısız ama eğlendirici. Kullanmaktan bu kadar keyif aldığım başka bir araç, yakın zamanda olmadı. BMW'nin en iyi otomobili
Türkiye'ye ilk geldiği gün test etmek istediğim bir otomobildi BMW 335i coupe. Geçmişte bir 535 twin turbo kullanmıştım ve aradan geçen neredeyse 20 yıla rağmen, tadı damağımdaydı. Bu nedenle Borusan'dan testi için bir 335i coupe istemiştik. Ama ondan önce Z4 M gelince, 335i coupe'yi bayağı bir erteledik. Sonunda bu hafta 335i'ye kavuştuk. Emin olun merak ettiğim kadar varmış. Ve yine emin olun, beklediğimden iyiymiş. İşin ilginci, kullandığım ana kadar bilmiyordum, 335i'de twin turbo bir motor varmış.
TORK, SİZİ TERK ETMİYOR 335'in içi bildik BMW coupelerden çok farklı değil. Sportif ama elektrikli ve deri kaplamalı koltuklar. Sportif bir direksiyon simidi. Klasik ve yeterince sporcu görünmeyen göstergeler. Sıkı bir havalandırma sistemi. Vasatın üzerinde bir ses düzeni. Oldukça geniş bir iç hacim. En güzel yenilik, otomobilin iç bölümünde yan tarafta gizlenmiş kavuniçimsi ışık çizgisinin verdiği loş aydınlık. Arka tarafta iki kişi için gayet yeterli iki koltuk. Ve coupelerde bir sorun olan emniyet kemerini öndeki yolculara uzatan 'nazik' bir kol. Bir otomobilde bulmak istediğiniz, gerekli her şey mevcut. Dışarda ise değişim müthiş. Eskiden 3 serisinin sedanı ile coupesi arasında algılanması zor, çok küçük farklılıklar vardı. Şimdi ise coupe ile sedanın alakası bile yok. Ön tarafta daha az olan farklılıklar, arkada sanki başka bir otomobilmiş gibi. 7 serisinin minyatürü gibi görünen stoplar. Arkada çift egzos çıkışı. Basık tavan, yatık ön ve arka camlar. Yüksek omuzluk. Görüntü çok çok iyi. Xenon farlar bu otomobilde standart. Çok da başarılı. Ama asıl olan motor. Bence 335i twin turbo motor BMW'nin en iyi motoru olmuş. Sürüş keyfi acısından M3'ü aratmıyor hatta belki de ötesine geçiyor. Motor 306 beygir güç üretiyor. Ama asıl olan 400 nm'lik tork. Bu tork 1300 devirde başlıyor ve 5000 devire kadar sizden ayrılmıyor. Otomobilin turbo olduğunu hemen hemen hiç hissettirmiyor. Çok ama çok başarılı. Motor ile 6 ileri tiptronic şanzımanın uyumu kusursuz. Otomobilin 0-100'ü bu sayede 5,5 saniye gibi. 335 coupe'nin sürüş dinamikleri mükemmel ötesi. Son zamanlarda kullandığım en etkileyici, en keyifli otomobil diyebilirim. İlk kalkışta nedense bir minik sorun var. Gaza yüklenince bir anlık bir düşünme süresi var. Sonra ileri atılıyor ve eğlence başlıyor. Yolda en küçük bir toz veya nem var ise otomobil 120 kms. hıza kadar patinaj çekerek gidiyor ve içerdeki uyarı lambası sürekli yanıyor. Ama savrulma falan yok. Tabii DTC çalışırken. DTC'yi devre dışı bıraktığınızda arka, kayarak hızlanıyor ve otomobil yan yan kalkıyor.
KÖPEK GİBİ ATILIYOR Kalkış sonraki his de mükemmel. 200 kms. hıza kadar akselerasyon çok az kayboluyor. Hep hızlanıyor, hep hızlanıyor. Ara hızlanmalar da çok iyi. Vitesi küçülttüğünüz anda otomobilin 130'la giderken bile arkasını kaydırarak akselere olması müthiş. Otomobil son hızı olan 250'ye inanılmaz bir rahatlıkla ulaşıyor, hatta geçiyor. 335i coupenin viraj kabiliyeti de müthiş. Virajları pek çok 4 çeker otomobilden daha iyi alıyor. İyi tanıdığım virajlarda limitlerimi artırmama rağmen bana mısın demiyor. Viraj çıkışında gaza yüklendiğiniz anda arkayı hafif savurarak virajdan çıkıyor ve köpek gibi ileri atılıyor. Frenler de çok çok iyi. Viraja çok kısa bir süre kala kazık fren yapıp, viraj başlamadan freni bırakıp devam ediyorsunuz, tınmıyor bile. Sanki Formula 1 teknolojisi ile üretilmiş. Çok sık sert frenlerden sonra fren performansı çok az azalıyor ama dert edilecek boyutta değil. Gaza yüklenince motorun çıkarmaya başladığı hırıltı da çok güzel. Abartısız ama eğlendirici. Bunu pek sık söylemem ama BMW 335i coupe bence 'mükemmel' bir otomobil olmuş. Kullanmaktan bu kadar keyif aldığım başka bir araç yakın zamanda olmadı. Ama bir sorunu var. İnsana o kadar güven veriyor ki, her şeyi yapabileceğinizi zannediyorsunuz. İşin kötüsü her şeyi yapıyor. "Geçer," diyorsunuz geçiyor, "Döner," diyorsunuz dönüyor, "Durur," diyorsunuz duruyor. Ya da bende öyle oldu Allah'a şükür. 100 bin avroluk fiyatı çok gibi ama doğrusu değer. Bence fiyat, sürüş keyfi, performans değerlendirmesinde BMW'nin en iyi otomobili. Bir otomobilde, aile otomobili ve spor otomobili bir arada barındırıyor. Yapanların eline sağlık. İyi iş çıkarmışlar.
BMW 335İ COUPE Motor Tipi: 3 lt. Sıralı 6. Çift Turbo Motor gücü: 300 bg. Max Tork: 400 nm. 0-100 km/sa hızlanma: 5.5 sn. Fiyatı: 100.000 avro
|