Bu otomobil klasik olur
Las Vegas'ta, NASCAR yarışlarının yapıldığı pistte test ettiğim Audi R8, bugün spor otomobil tutkunlarının, 20 yıl sonra ise koleksiyonerlerin rüyası olacak.
Bir seyahatin sütünden, yağından ve yününden ancak bu kadar faydalanılabilir. Hatırlarsanız, geçen hafta Las Vegas seyahat izlenimlerimi sizinle paylaşmıştım. Ayrıca hafta arası Günaydın'da yayınlanan köşem de de yer yer Amerika seyehatimden notlar ilettim. Ancak geziye asıl gitme nedenim Audi R8'in dünya lansmanına katılmaktı. Bu arada içimde kalan bir şeyi dile getirmeden edemeyeceğim; Fatih Altaylı'nın otomobil yazılarını sürekli takip edenler, ikide bir de 'korkudan dondurduğu, hızlı girilen virajlarda el tutma yerine asılı kalan veya ağırlığı ile otomobilin virajda ağırlık transferine olumsuz katkıda bulunan' X-Large Rahşan'dan bahseder. İşte şişman fakat, gururlu o kadın benim ve Las Vegas'ta Nascar pistlerinde bir yıldız gibi parladım. Gerçi Vegas'ta olsaydı, sayın Altaylı yine yol tutuş ve kilom üzerine yıkıcı espriler yapardı ama neyse... Uzatmayalım... Otomobilin tasarımı süper ama asıl hikâye, performansında. Allah'ın şanslı bir kulu olarak bu Le Mans fatihi R8'den adını ve genlerini alan otomobili, Las Vegas Speedway'de Nascar otomobilleri tepemizde dönerken test etme imkânı buldum. Otomobilde A8, Q7 ve RS4 gibi Audi modellerinden tanıdığımız 4.2 litre V8 motor kullanılmış. 420 beygir güç üreten araç, 0-100 km/sa hızlanmayı ise sadece 4.2 sn'de gerçekleştiriyor. Maksimum hızı ise saatte 300 km. Manuel, 6 ileri vites kutusu saat gibi çalışıyor. Yol tutuş dillere destan. Satte 160 km. hızla sert bir viraja yaklaşıp viraj ağzında vitesi düşürüp, tam apekste gaza yeniden yüklenince tatlı bir drift ile birlikte otomobilin nasıl yola yapıştığını görmek çok keyif veriyor. Tabii bunda otomobilin şase ve vites kutusunu Lamborghini'den almış olmasının da büyük payı var. İşin güzeli bu şanzıman, şehir içinde de uslu uslu dolaşırken otomobilin kolaylıkla kullanılmasına da olanak tanıyor. Otomobil Amerika'da 100 bin avro, ülkemizde ise (vergi sistemimize teşekkürler) 200 bin avro civarında olacak. Gelecek yıl bu otomobilin 5.7 litre 10 silindirli 600 beygirlik RS8 ve cabrio verisyonunu da yollarda göreceğiz. Bu arada Türkiye'ye sadece 10 adet R8 getirilecek.
RAHŞAN GÜLŞAN
|