|
|
|
|
|
Yakıt ekonomisi, dizeli Türklerin gözdesi yaptı
2006'da dizel araç satışları 2005'e göre yüzde 10 arttı. Binek otomobil satışlarında dizellerin payı ise yüzde 49'a yükseldi. Araştırmalar Türk tüketicilerin, dizeli yakıt ekonomisi için tercih ettiğini gösteriyor.
Akaryakıta gelen zamlarlarla birlikte Türk tüketicilerinin dizel motorlu binek otomobillere yönelik ilgisi her geçen gün artıyor. Geçmişte, uygun fiyatı ve düşük yakıt tüketimine rağmen "çevreye zararlı ve gürültülü" diye tercih edilmeyen dizeller, gelişen modern dizel teknolojisiyle birlikte artık sürücülerin gözdesi oldu. 2006 yılında dizel araç satışları 2005 yılı sonuna göre yüzde 10 arttı. 2006 sonunda toplam binek otomobil satışları içinde dizellerin oranı yüzde 49 olarak gerçekleşti. Bir önceki yıla göre dizel oto satışları 168 bin 123 adetten 184 bin 592 adete yükseldi. Dizel motoru son yirmiyılda teknik bir devrim yaşıyor. 80'li yıllarda yüzde 7'ler civarında gerçekleşen dizel motorlu binek otomobil satış oranları, 20 yıl içerisinde sürekli artış gösterdi. Avrupa ülkelerinde yapılan istatistiklerde dizel motorlu otomobillerin araç parkında yüzde 50'yi geçen değerlere ulaştığı görülüyor. Hatta Avusturya, Belçika ve Fransa'da bu oran yüzde 60'lara kadar ulaştı. Dünyada dizele yönelik artan bu talep Türkiye pazarında da kendini göstermeye başladı. Bir yandan benzin fiyatında aşırı yükselişin yaşandığı, bir yandan da dizel teknolojisinin önemli gelişmeler kaydettiği 2006'da benzinli otomobillere göre yakıt sarfiyatında oldukça ekonomik olandizel otoların payı, geçmiş yıllara göre önemli ölçüde arttı.
YÜZDE 30 EKONOMİK Benzinli otomobillere göre satış fiyatları daha yüksek olmasına rağmen Türkiye'de de tercih edilmeye başlanan dizel otomobiller, düşük yakıt fiyatı ve yakıt tüketimiyle sürücülerin gözdesi oldu. Çünkü dizel araçlar benzinlilere göre ortalama yüzde 30 tasarruf sağlıyor. Bununla birlikte dizel yakıt, kurşunsuz benzine göre daha ucuz. Dizeller aynı zamanda çevreye de saygılılar. Kullanılan ileri teknoloji sayesinde motorun emisyon değerleri benzinlilere göre daha az. Ancak yapılan araştırmalar Türk tüketicisinin dizeli ana tercih nedeninin yakıt ekonomisi olduğunu gösteriyor.
|