|
|
|
Arazi gemisi
Q7'nin bagaj hacmi rekor. Yolsuz kalırsanız, arkasına 'Yük ve eşya taşır' diye yazıp Sultanhamam veya İSTOÇ civarlarında takılabilirsiniz.
Audi'nin Q7'si epeydir denemek istediğim bir SUV'ydi (Sport Utility Vehicle). Çünkü aynı çatı altında üretilen diğer iki SUV, Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg gayet iyi performans göstermişlerdi. Audi, dört yıl sonra SUV üreterek onların az olan hatalarından da ders almış ve iyice iyi bir arazi aracı üretmiş olmalıydı. Üstelik serinin en tepesindeki 4,2 litre motorlu 8 silindirli olan araç, Cayenne'in bence en iyisi olan Cayenne S'e rakip olabilirdi. Bu yüzden Q7 testi heyecan vericiydi. Ama ne yalan söyleyeyim, bu testi ertelemiş olmanın bedelini, 'bayağı bir test edilmiş' bir araçla yaptım. 20 bin kilometrede, daha doğrusu 20 bin test kilometresinde olan bir araçla. Audi Q dışardan 'devasa' bir araç. Galiba Avrupalı SUV'ların en 'irisi'. Öyle değilse de öyle görünüyor. Uzun bir şasi, azametli bir burun ve yine hayli uzun arka. Sanki Toyota Land Cruiser'a nispet olsun diye yapılmış ve galiba ABD pazarı hedef alınmış. Araç önden bakınca 'kaba' bir güzelliğe sahip. Markanın alameti farikası haline gelen çerçeveli büyük ön ızgara, Q7'nin önünde haşmetle duruyor. Şık ince ön sinyaller ve yine gece çokşık görünen arka stoplar, iyi bir tasarımcının eseri olsa gerek. Standart alüminyum jantlar da oldukça şık. Q7, büyüklüğüne rağmen, özellikle yandan bakınca hayli zarif görünüyor. Q7'nin içi hayli genişçe bir A6. Biraz da A8 esintisi. Hem lüks, hem sportif. MMI artık bir Audi klasiği ve Q7'de de var. Orta konsoldan bütün otomobile kumanda ediyorsunuz. Koltuklar alkantara deri karışımı. Rahat, geniş. MMI ekranında, aynı zamanda geri giderken kullanılan geri görüş kamerası da mevcut. İç dizayn kusursuz denilebilir ama SUV'den çok, bir otomobil gibi. Arkada geniş oturma mekânı, makam aracı olarak kullanma imkânını artırıyor. Arka bagaja iki koltuk koyma imkânı ise ekstra donanım. Q7 teknoloji olarak mükemmel.
GÖVDE HAYLİ RİJİD Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, göbekteki Torsen şanzımanla, gücü öne 40, arkaya 60 olarak dağıtıyor. Tek sıkıntı bunu değiştiremiyor olmak. Tepe iniş asistansı artık bütün SUV'lerde standart. Ama Q7'de ilave olarak 'römork dengeleme sistemi' de koyulmuş. Otomobilin süspansiyonu gayet iyi. Gövde büyüklüğüne rağmen hayli rijid. Arazi seçeneklerinde yükselip alçalan araç isteğe bağlı olarak off road dışında da alçak veya yüksek sürüş seçenekleri sunabiliyor.Ancak bu durum hıza bağlı olarak sizin kontrolünüzden çıkabiliyor. Test ettiğimiz, Q7'nin benzinli 4,2 litre V8 motorlu olanı. Bunun dışında bir de 3 litre dizeli var. Başka da yok. Ama herhalde yaparlar. Audi'nin 4,2 litresi gayet yakından tanıdığım bir motor. Yenisi biraz daha güçlü, 350 beygir ve 440 nm tork veriyor. A6 ve A8'de şahane sonuç veriyor. Bakalım bu 'arazi gemisinde' ne yapacak! Doğrusu hafif bir hayal kırıklığı. İyi gidiyor ama ben daha iyisini bekliyordum. Belki de sorun benden önce yapılmış 20 bin kilometrede. Test sürücüleri motora biraz haşin davranmışlar. O da küsmüş. Yine de hızlanma değerleri 2 bin 400 kiloluk bu büyük gövde için süper. 100 kms. sürate 8.5 saniyede çıkıyor. 200 kms'yi de rahatça aşıyor. Sürati ise hiç hissettirmiyor. Motorun otomobile çok yakışan, hafif sportif bir gürültüsü de var. İnsanı gaza getiriyor. Bence bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış. Yaklaşma açıları yetersiz. Ağırlığı zaten büyük handikap. O yüzden arazide fazla dolaşmadım. Şöyle bir baktım, "Yazık olacak," dedim ve zorlamadım. Q7, daha çok şehir kovboyları için. "Ev biraz şehirdışında, büyükçe bir SUV alalım," diyenlere...
DİZELİ TAVSİYE EDERİM 250 kms. sürate kadar çıkıyor, ama 210'dan sonrası zorlama. Aslında o da zorlama ya, neyse... Kullanım çok rahat. Sanki otomobil. Yol tutuş tipik Audi. Yani çok başarılı ama bir A6 değil. Allroad hiç değil. A8 gibi. Havaleli olduğunu virajlarda hissettiriyor. Çok zorlayınca arkadan hafif koyveriyor. Ama çokça elektronik destek var. Test aracı olmasına rağmen frenler çok çok başarılı. Farlar kısada iyi, uzunda yetersiz. Bagaj hacmi rekor. Yolsuz kalırsanız arkasına 'Yük ve eşya taşır' diye yazarak, Sultanhamam veya İSTOÇ civarlarında takılabilirsiniz. Peki bu Q7'nin pazarda durumu ne, alınır mı, rakibi kim? Rakip çok. Performans olarak Cayenne S, Range Rover 4,2 SC, BMW X5 4,4 olabilir. Ebat olarak Amerikanlar var ama onlarda da kalite çok gerilerde. Tabii bir de yüzü hayli eskiyen ama her zamanın iyisi Land Cruiser. Ama yine de size tavsiyem 3 litre dizeli olacaktır. Vergisi daha az, torku daha çok, gücü yeterli. Tabii bence.
Audi Q7 4.2 FSI Motor Hacmi: 4.2 lt. V8 Max Tork: 440 nm 0-100 km/sa hızlanma: 8.5 sn. Fiyatı: 129.430 avro
FATİH ALTAYLI
|