kapat
   
23 Şubat 2007 Cuma
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Arazi gemisi

Q7'nin bagaj hacmi rekor. Yolsuz kalırsanız, arkasına 'Yük ve eşya taşır' diye yazıp Sultanhamam veya İSTOÇ civarlarında takılabilirsiniz.

Audi'nin Q7'si epeydir denemek istediğim bir SUV'ydi (Sport Utility Vehicle). Çünkü aynı çatı altında üretilen diğer iki SUV, Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg gayet iyi performans göstermişlerdi. Audi, dört yıl sonra SUV üreterek onların az olan hatalarından da ders almış ve iyice iyi bir arazi aracı üretmiş olmalıydı. Üstelik serinin en tepesindeki 4,2 litre motorlu 8 silindirli olan araç, Cayenne'in bence en iyisi olan Cayenne S'e rakip olabilirdi. Bu yüzden Q7 testi heyecan vericiydi. Ama ne yalan söyleyeyim, bu testi ertelemiş olmanın bedelini, 'bayağı bir test edilmiş' bir araçla yaptım. 20 bin kilometrede, daha doğrusu 20 bin test kilometresinde olan bir araçla. Audi Q dışardan 'devasa' bir araç. Galiba Avrupalı SUV'ların en 'irisi'. Öyle değilse de öyle görünüyor. Uzun bir şasi, azametli bir burun ve yine hayli uzun arka. Sanki Toyota Land Cruiser'a nispet olsun diye yapılmış ve galiba ABD pazarı hedef alınmış. Araç önden bakınca 'kaba' bir güzelliğe sahip. Markanın alameti farikası haline gelen çerçeveli büyük ön ızgara, Q7'nin önünde haşmetle duruyor. Şık ince ön sinyaller ve yine gece çokşık görünen arka stoplar, iyi bir tasarımcının eseri olsa gerek. Standart alüminyum jantlar da oldukça şık. Q7, büyüklüğüne rağmen, özellikle yandan bakınca hayli zarif görünüyor. Q7'nin içi hayli genişçe bir A6. Biraz da A8 esintisi. Hem lüks, hem sportif. MMI artık bir Audi klasiği ve Q7'de de var. Orta konsoldan bütün otomobile kumanda ediyorsunuz. Koltuklar alkantara deri karışımı. Rahat, geniş. MMI ekranında, aynı zamanda geri giderken kullanılan geri görüş kamerası da mevcut. İç dizayn kusursuz denilebilir ama SUV'den çok, bir otomobil gibi. Arkada geniş oturma mekânı, makam aracı olarak kullanma imkânını artırıyor. Arka bagaja iki koltuk koyma imkânı ise ekstra donanım. Q7 teknoloji olarak mükemmel.

GÖVDE HAYLİ RİJİD
Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, göbekteki Torsen şanzımanla, gücü öne 40, arkaya 60 olarak dağıtıyor. Tek sıkıntı bunu değiştiremiyor olmak. Tepe iniş asistansı artık bütün SUV'lerde standart. Ama Q7'de ilave olarak 'römork dengeleme sistemi' de koyulmuş. Otomobilin süspansiyonu gayet iyi. Gövde büyüklüğüne rağmen hayli rijid. Arazi seçeneklerinde yükselip alçalan araç isteğe bağlı olarak off road dışında da alçak veya yüksek sürüş seçenekleri sunabiliyor.Ancak bu durum hıza bağlı olarak sizin kontrolünüzden çıkabiliyor. Test ettiğimiz, Q7'nin benzinli 4,2 litre V8 motorlu olanı. Bunun dışında bir de 3 litre dizeli var. Başka da yok. Ama herhalde yaparlar. Audi'nin 4,2 litresi gayet yakından tanıdığım bir motor. Yenisi biraz daha güçlü, 350 beygir ve 440 nm tork veriyor. A6 ve A8'de şahane sonuç veriyor. Bakalım bu 'arazi gemisinde' ne yapacak! Doğrusu hafif bir hayal kırıklığı. İyi gidiyor ama ben daha iyisini bekliyordum. Belki de sorun benden önce yapılmış 20 bin kilometrede. Test sürücüleri motora biraz haşin davranmışlar. O da küsmüş. Yine de hızlanma değerleri 2 bin 400 kiloluk bu büyük gövde için süper. 100 kms. sürate 8.5 saniyede çıkıyor. 200 kms'yi de rahatça aşıyor. Sürati ise hiç hissettirmiyor. Motorun otomobile çok yakışan, hafif sportif bir gürültüsü de var. İnsanı gaza getiriyor. Bence bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış. Yaklaşma açıları yetersiz. Ağırlığı zaten büyük handikap. O yüzden arazide fazla dolaşmadım. Şöyle bir baktım, "Yazık olacak," dedim ve zorlamadım. Q7, daha çok şehir kovboyları için. "Ev biraz şehirdışında, büyükçe bir SUV alalım," diyenlere...

DİZELİ TAVSİYE EDERİM
250 kms. sürate kadar çıkıyor, ama 210'dan sonrası zorlama. Aslında o da zorlama ya, neyse... Kullanım çok rahat. Sanki otomobil. Yol tutuş tipik Audi. Yani çok başarılı ama bir A6 değil. Allroad hiç değil. A8 gibi. Havaleli olduğunu virajlarda hissettiriyor. Çok zorlayınca arkadan hafif koyveriyor. Ama çokça elektronik destek var. Test aracı olmasına rağmen frenler çok çok başarılı. Farlar kısada iyi, uzunda yetersiz. Bagaj hacmi rekor. Yolsuz kalırsanız arkasına 'Yük ve eşya taşır' diye yazarak, Sultanhamam veya İSTOÇ civarlarında takılabilirsiniz. Peki bu Q7'nin pazarda durumu ne, alınır mı, rakibi kim? Rakip çok. Performans olarak Cayenne S, Range Rover 4,2 SC, BMW X5 4,4 olabilir. Ebat olarak Amerikanlar var ama onlarda da kalite çok gerilerde. Tabii bir de yüzü hayli eskiyen ama her zamanın iyisi Land Cruiser. Ama yine de size tavsiyem 3 litre dizeli olacaktır. Vergisi daha az, torku daha çok, gücü yeterli. Tabii bence.

Audi Q7 4.2 FSI
Motor Hacmi: 4.2 lt. V8
Max Tork: 440 nm
0-100 km/sa hızlanma: 8.5 sn.
Fiyatı: 129.430 avro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Otomobillerde de transparan!
 Yakıt ekonomisi, dizeli Türklerin gözdesi yaptı
 Bu aracı sadece 10 şanslı Türk satın alabilecek
 Artık Maserati'nizi şoföre verebilirsiniz
 Clio'ya Formula 1 vitesi
 Çelik Motor'a Kia'dan ödül
 Bentley'in satış rekoru
 Suzuki'de vade 60 ay
 Otokoç Ataşehir'de
 Pirelli'den yeni lastik
 Devremülk sistemine gir 50 gün lüks oto keyfi sür
 Otoda satışlar geriledi kampanyalar geri geldi
 Jetta, TSI motorla hem ekonomik hem performanslı
 OYDER'in Grup Muafiyeti toplantısı İzmir'de yapıldı
 Santa Fe, ABD'nin en iyi 4x4'ü seçildi
 Eos'ta otomatik şanzıman keyfi
 Supsan ihracatını yüzde 42 artırdı
 Motosiklet ile spor otomobil arası araç geliştirildi
 Ferrari 60 yaşında
 Fiat'ın geleceğinde Türkiye başrolde
 400 milyon Euro'ya yeniden doğdu
 Genç Türk tasarımcı finale kaldı
 Citroen'in ticarisi Jumper'a yeni yüz
 Yenilenen Cayenne 87 bin Euro'dan başlıyor
 Çocuk dostu Volvo V70
 1.2 milyon satan Astra'ya makyaj
 Zor sınıfın çalışkan çocuğu
 Japon Toyota Adapazarlı Auris'le Avrupa'da büyüyecek
 Atığını dökemeyen sektör şalter indirecek
 Adres sormadan yol bulmak mümkün
 Sürücünün oturuşuna göre kendini ayarlayan koltuk
 Dört çeker teknolojisi 35'inci yılını kutluyor
 Pajero 12'nci kez Dakar Şampiyonu oldu
 Yılın otomobili Ford S-Max ödülüne kavuştu
 Bosch'tan "sırt ağrılarını önleyen" koltuk
 5.5 milyon dolarlık "Shelby Cobra"
 Lüks otomobiller yılın son ayında gaza bastı
 Yenilenen küçük MINI hem büyüdü hem güçlendi
 Hyundai 2006 hedeflerini yakaladı
 Toyotasa'nın pazar payı yüzde 8 oldu
 Volkswagen Jetta yok sattı
 Skoda üretim rekoru kırdı
 Lüks segmentte Audi imzası
 Kia'nın 4x4 başarısı sürüyor
 Tatlısu arazi aracı...
 Ferrari 60. yılını kutluyor
 Honda Civic modeliyle satış rekoru kırdı
 Hyundai % 8.7 pazar payı ile beşinci sırada
 Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa Tofaş'a emanet
 Temsa'nın 'emniyeti elden bırakmayın projesi' ikinci yılında
 ABD'li üreticiler şömineyi otomobil aksesuvarı yaptı
 Çinliler Detroit'te boy gösterdi
 Anavatanlarında güç kaybediyorlar
 Peugeot'nun motosikleti geliyor
 2007 yenilik takvimi auto motor&sport'ta
 Polo'da faiz yüzde 1.39
 Alman destekli İspanyol aslanı
 TEMSA, ağır kamyon üretimine hazırlanıyor
 Ticari araç satışında Avrupa 4'üncüsü olduk
 Otomobil satışları yüzde 15 daraldı dizele ilgi arttı
 Kamyonda 'viagra' dönemi
 ABD'de lüks oto satışlarında Avrupalı ve Japonlar önde
 ABD'ye dizel çıkarması
 Otoda tüy temizleme eziyetine son
 C4 Picasso'nun 5 koltuklusu geliyor
 Lastiklerinde tutkal var
Gömlek altı jartiyer
Gömlek altı jartiyer
Milano kentinde düzenlenen İtalya moda haftasında en çok ilgi çeken...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
Bize Ulaşın
   
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu