|
|
Mahmutpaşa'da da tişörte ay-yıldız konuyor!
* Atıl Kutoğlu, New York Moda Haftası'nda ay-yıldızlı ve üzerinde 'YE YA DA ÖL' yazan tişörtler kullandı. Bu, sıfır beden uğruna hayatını kaybeden mankenlere dikkat çekmek amacını taşıyordu. Bu tür mesajlar amacına ulaşır mı sizce? Haute couture, konfeksiyon gibi her şeyin üzerine yazılacağı bir hadise değildir. John Galliano gibi giyilmeyecek teatral, inanılmaz şeyler yaparsınız ama bir mesaj verirsiniz. Mesaj tutar veya tutmaz, çünkü görsel bir şölendir yaptığı... Ama moda giyilebilir, kullanılabilir bir malzemedir. Bir modacı sanat eseri gibi üretir yaptığı şeyi, bir konfeksiyon tasarımcısı, zaten 'malımı alıyorum, malımı veriyorum' diye konuşur. Çok büyük fark var. Yaptığınız bir şeyin üzerine başka bir şeyin işaretini koymak bence konfeksiyona girer! *
Yani Kutoğlu'nun bu çalışması, sizin sıcak bakacağınız bir yaklaşım değil... O benim için herhangi bir konfeksiyoncunun yapabileceği bir şey... Bir tişört yapıp da 'ben haute couture yapıyorum' diye podyuma çıkarmam. Yaptığı şeyi beğenmiyorum demiyorum ama iddialı bir moda tasarımcısıysanız bir tişörtün üzerine bir imaj yapıp çıkarmazsınız! PR (halkla ilişkiler ve tanıtım) olayı bizim mesleğimizde çok önemlidir. Burada en güzel PR olayını Rıfat Özbek yaptı. Londra'dayken çok iyi bir PR şirketiyle anlaştı. İşte onda varım! Bu, tişört üzerine bir şey yazmak değil... Bir tayyör tasarladı, kollarında, yakasında, cep kapağında ay-yıldız vardı. PR şirketi bunu Prenses Diana'ya giydirdi. Bu gerçek bir mesaj! Tişörtlere Mahmutpaşa'da da ay-yıldız konuyor, arkasına Amerikan bayrağı konuyor!
|