|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yılda 306.9 milyon dolar "dur-kalk"ta gidiyor
Karayolları uzmanları bugün İstanbul'daki köprülerde yaşanan trafik sıkışıklığı ve beklemelerden yola çıkarak ilginç bir hesap yapıyorlar. Buna göre Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile bunlara ait çevre yolları ve bağlantı yollarında uzun süreli trafik tıkanıkları yaşanıyor. Bu yollardaki kuyruk uzunluğu ile şerit sayıları çarpıldığında 157 kilometrelik şerit uzunluğu boyunca, her biri 10 metrelik yol uzunluğu işgal eden toplam 15 bin 700 araç tıkanmadan etkileniyor. Normal bir hız ile 15 dakikada gidilebilecek bir mesafenin 60 dakikada gidilebildiğini gözlemleyen uzmanlar trafikte her bir aracın 45 dakikalık bir zaman kaybı yaşadığını belirlemiş. Buna göre sıkışık trafikte bir saatte 6 litre yakıt harcandığından yola çıkıldığında araç başına gereksiz yakıt tüketimi en az 4.5 litre. Sabah ve akşam saatleri olmak üzere toplam ortalama 7 saat yaşanan trafik sıkışıklığında benzinin litresi 1.7 dolar olarak baz alınırsa (15.700 araç x 7 saat x 4.5 lt x 1.7 USD x 365 gün) İstanbul'daki trafik sıkışıklığında vatandaşın parasal kaybı her yıl 306 milyon 868 bin dolar. Uzmanların trafik sıkışıklığında çalışanların yitirdiği zamandan yola çıkarak yaptıkları bir hesaplamada da işgücü kaybı yıllık en az 400 milyon doları buluyor. Üstelik bu hesaplamalara şehrin diğer kesimlerindeki trafik sıkışıklıkları ve bunlara bağlı akaryakıt ve işgücü kayıpları dahil değil. Yani İstanbullular her yıl bir köprü yapacak parayı yakıt ve işgücü kaybı olarak ceplerinden ödüyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|