|
|
|
Hakkını arayan tüketici kazandı
Kocaeli'nde, geçen yıl Tüketici İl Hakem Heyetine yapılan bin 103 başvurudan 944'ünün tüketici lehine sonuçlandığı bildirildi.
Kocaeli İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ferahi Konukoğlu, yaptığı açıklamada, tüketici hakem heyetlerinin tüketicilerle satıcılar arasındaki uyuşmazlıkları çözümlemek ve tüketici mahkemelerine delil olarak sürülecek kararları almak üzere kurulduğunu anımsattı.
Kendilerine geçen yıl bin 103 tüketicinin çeşitli mal ve hizmetler nedeniyle şikayette bulunduğunu ifade eden Konukoğlu, başvuruların 944'ünün tüketici lehine, 61'inin tüketici aleyhine sonuçlandığını, 98 başvurunun da yetkisizlik ve görevsizlik sonucu başka il ve ilçelere sevk edildiğini söyledi.
Kocaeli
Tüketici İl Hakem Heyetine başvuranların yüzde 52'sinin cep telefonu, yüzde 10'unun beyaz eşya, yüzde 8'inin ayakkabı, yüzde 7'sinin kapıdan satış, yüzde 5'inin mobilya, yüzde 4'ünün giyim, yüzde 2'sinin araba, motosiklet ve yedek parça, yüzde 1'inin kredi kartları ve banka, yüzde 1'inin turistik gezi ve alışverişler, yüzde 10'unun da diğer mal ve hizmetlerden şikayetçi olduğunu ifade eden Konukoğlu, şöyle devam etti:
''Geçen yıl 573 cep telefonu, 110 beyaz eşya, 88 ayakkabı, 77 kapıdan satışı yapılan ürünler, 55 mobilya, 45 giyim, 23 araba, motosiklet ve yedek parça, 11 kredi kartı ve banka kredileri, 11 turistik gezi ve alışveriş ile 110 diğer mal ve hizmet alımları şikayet konusu edildi. Cep telefonunda en büyük sorun 'klonlanmış' telefonlar. Tüketici, faturalı aldığı telefonun klonlanmış olduğunu ancak görüşmeye açıldığında ya da görüşmeye kapatıldığında öğreniyor. Canı yandığı için de bize müracaatta bulunuyor.''
(AA)
|