TEB'le yaşamın içinden
Medina/Turgul DDB'nin ana sayfasında Bernbach'ın bir sözü var: "İnsanların dikkatini çekebilirsiniz, ancak bunu ilgisiz bir numarayla yaparsanız, tepkiyle karşılaşırsınız." Dikkat çekmeyi başarı sayanların anlaması zor bir söz. İnsan ilişkilerindeki ayrıntıları yakalayan reklamlar sempati toplar, aynı zamanda ajansın yaşamı kavrama biçimiyle ilgili ipuçları da verir. TEB'in, sevgilisi tarafından terk edilen kadınla arkadaşının dertleşmesini konu alan reklamında çoğu kadın kendini bulmuş olmalı. Birinin aklı sevgilisiyle arasındaki elektrikte, diğerininki elektrik faturasında. Ya ağlayan taraf ya da dinliyor görünen taraf değil miyiz hayatta? Tam yaşamın içinden... Dikkat de çekiyor, ilgi de. Her ne kadar "Hayatta paradan daha değerli şeyler var. Siz onlarla ilgilenin, ödemelerinizle TEB ilgilensin" sloganı ve konsepti, Mastercard'ın "Paranın satın alamayacağı şeyler vardır. Geri kalan her şey için Mastercard " söylemiyle benzeşse de...
|