'Akıl maması' yaptı, ilk kez Türkiye'den dünyaya tanıttı
Unilever, çocukların 'zihinsel gelişimine yardımcı olacak' iddiasıyla Amaze adlı ürününü dünyada ilk kez Türkiye'de piyasaya sundu. Şirket, 2015 yılına kadar sadece bu üründen 1 milyar dolar ciro hedefliyor.
Unilever, 5-12 yaş grubunun 'zihinsel gelişimine yardımcı' olacak Amaze adlı ürünlerini dünyada ilk kez Türkiye'de piyasaya sundu. 4 yılda 40 milyon Euro'luk AR-GE yatırımları sonucunda geliştirilen ve fonksiyonel gıda kategorisinde yer alan Amaze adlı ürünle şirketin 2015 yılına kadar 1 milyar dolarlık ciro elde etmesi hedefleniyor. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, yeni bir gıda kategorisi olan fonksiyonel gıda alanındaki aklın gıdası Amaze ile bir sağlık sorununun önlenmesi veya giderilmesi için destek vermek üzere geliştirilen ürünlerden farklı olarak, okul çağındaki çocukların zihinsel gelişimine katkı sunulmasının amaçlandığını ifade etti. Karaca, Hollanda'da bulunan Unilever Dünya Gıda ve Sağlık Araştırma Enstitüsünde 40 ülkeden 450 civarında uzmanın görev aldığı ürünün geliştirilmesinde 130 uzmanın sadece beslenme ve sağlık ilişkisi üzerinde çalışmalar yaptığını anlattı.
10 MİLYONYTL CİRO Dünyadaki büyüklüğü 77.9 milyar dolar olan fonksiyonel gıda pazarının büyüme hızının yüzde 14 olduğuna işaret eden Karaca, bu pazarın Türkiye'deki büyüklüğünün 25 milyon YTL olduğunu, 2007'de ise 50 milyon YTL olmasını öngördüklerini bildirdi. Karaca, "Hedefimiz, 2007'de fonksiyonel gıda pazarında sadece bu ürünle yüzde 20'lik pay elde etmek. Bu da 10 milyon YTL eder. Unilever, bu ürünle dünyada 2015 yılına kadar 1 milyar dolar ciro hedefliyor'' dedi. Karaca, 2017 yılında 2007 rakamlarını ona katlayabileceklerine inandıklarını dile getirdi. Türkiye'de 5-12 yaş arasında 10 milyon çocuk bulunduğuna dikkat çeken Karaca, Amaze gibi ürünler açısından potansiyelin büyük olduğunu vurguladı. Karaca, 2002'de ciro açısından dünyada 18'inci sırada yer alan Unilever Türkiye olarak önümüzdeki yılın sonuna kadar ilk 10'a girmeyi hedeflediklerini kaydetti.