Lastiklerinde tutkal var
Ben hakkaten böyle bir şey görmedim. Lastiklerinde tutkal varmış gibi yere yapışıyor. Virajları en baba spor otomobillerden bile çok daha iyi alıyor. Tutunma akla ziyan seviyesinde...
Audi Allroad'u ilk gördüğümde pek bir anlam verememiştim. Audi A6'nın station modeli zannetmiştim. Biraz süslü, biraz aksesuarlısı gibiydi. Sonra fiyatına gözüm ilişmişti. 200.000 DM. Yani 200 bin Alman Markı. Şaşırmış, "Bu ne yahu?" demiştim. O zaman bana 'allroad'un ne anlama geldiğini anlatmışlardı. O gün için pek çok yenilik içeriyordu. Adaptif süspansiyon, yükseklik ayarı ve arazi kullanımı için güçlendirilmiş yürüyen aksam. Allroad yepyeni bir sınıfın doğuşunu müjdeliyordu.
METALİK FARKLAR Allroad, A6'nın station kasası benzeri yapısını uzun süre korudu. Farkı gösteren ve arka alttaki metalik koruyucular ve egzos çıkışlarından ibaretti. Ama A6 kasası eskidiği halde, allroad eskimedi ve eskimeden 'yenilendi'. Bugün sizler için test ettiğimiz işte bu 'yeni' allroad. Dış görünümü hayli değişmiş olmakla beraber, bu kez de yani A6'ya benziyor. Özellikle de önden. Sadece metalik ön ızgara ve yine parlak metalden motor koruma sacının dışa dönük kıvrımı farkı ortaya koyuyor. Arkada ise ledli stop lambaları ve metalik koruma sacı allroad'u ayrıcalıklı yapıyor.
YOLCU KABİNİ Otomobilin içi, A6'dan pek farklı değil. Hatta son A6'ım olan S6 4.2 ile hemen hemen aynı. Elektrikli koltuklar deri alkantara karışımı ve şık. Ama bir önceki modeldeki Recaro'lar daha yakışıklıydı. MMI ekranı kullanışlı. Müzik sistemi iyi ama CD changer'a ulaşmak zor. Göstergeler A6'dan farksız. Klimanın kullanımı MMI'la bağlantılı ve biraz fazla alengirli. Zaten Allroad'un iddialı olan tarafı içi dizaynı değil. Gelelim önemli olana. Yani bu otomobilin gidişine. Tek kelimeyle süper. 3 litrelik TDI dizel motor süper bir performans veriyor. 233 beygir gücü ve 350 nm'lik tork şahane. Bu motorun A8'e bile çok iyi bir güç verdiğini düşününce durum normal. Hızlanma yarım saniyelik düşünme süresinden sonra çok çok iyi. 8 saniyede 100 km/sa'yı buluyorsunuz. Benim ulaşabildiğim son sürat ise 233 kms oldu. Bu motor varken benzinli almak enayilik olur. Çünkü güç iyi, tüketim ise makul. Benim çılgınca sürüşümle bile 15 l/100km'yi aşamadı. Ama motor da mühim değil. Asıl mühim olan bu otomobilin yol tutuşu. Ben hakkaten böyle bir şey görmedim. Lastiklerinde tutkal varmış gibi yere yapışıyor. Virajları en baba spor otomobillerden bile çok daha iyi alıyor. Viraj performansının diğer 'iyi otomobillerden' en az yüzde 5 daha iyi olduğu söylesem abartmamış olurum. Tutunma akla ziyan seviyesinde. Tabii tehlikeli de. Çünkü 'bu otomobil yoldan çıkmaz' inancını kafanıza yerleştiriyor. Ama işin garibi çıkmıyor da. Ne önden ne arkadan bir savrulma falan yok. Çok çok üzerine giderseniz arka hafif yanlıyor ama hafif.
PERFORMANS Kusursuz bir yol tutuş. Peki kusur var mı? Olmaz mı! Üzerindeki lastikler otomobile hiç uygun değil. 'Allroad' diyor ama lastikler sportif. İlk taşta yanağını yardırmam da bu yüzden zaten. Yolda iyi ama ya arazide!.. Haliyle kötü. Bir de farlarının aydınlatmasını beğenmedim. Uzunlar biraz daha iyi olmalıydı diye düşünüyorum.
PEKİ, ALINIR MI? Tabii bir de fiyatı var. 100 bin avro civarı. Ucuz değil. Sınıfında aynı kalitede rakibi olmadığı için karşılaştırma yapmak zor. En yakın rakibi Volvo Cross Country. Onun da fiyatı 70 bin avronun üzerinde. Allroad tartışmasız daha iyi. Yani o farka değer. Tabii bu parayı verince Q7 tercih edilebilir. Ama bunun kadar yol tutar mı bilmem.
AUDI allroad quattro Motor Hacmi: 3.0 lt. 0-100 Hızlanma: 7.8 sn. Max. Güç: 233 bg. Max. Tork: 450 nm Max Hız: 233 km/sa Fiyatı: 103 bin avro
|