Retailing Institute ile HTP'nin ''2006 Market Markaları Raporu''na göre, gıda en fazla büyüyen kategori olurken, temizlik ürünleri kategorisi geçen yıla göre küçüldü.
Market markalı ürünlerin incelendiği rapora göre, market markalarına yapılan tüketici harcamaları son 4 yıldır artan bir trend gösteriyor. Market markalarına yapılan toplam tüketici harcamalarındaki artış, bir önceki yıldaki artışın neredeyse yarısı kadar gerçekleşti. 2005'te yüzde 54,5 olarak gerçekleşen büyüme hızı 2006'da yüzde 21,7'ye geriledi.
Gıda ürünleri 2005 yılında olduğu gibi 2006'da da en fazla büyüyen kategori olmaya devam ederken, temizlik ürünlerinde geçen yıla göre küçülme görüldü. Enflasyon rakamları dikkate alındığında ise market markalarındaki büyüme, 2006 yılında enflasyonun yaklaşık 11 puan üzerinde gerçekleşti.
Rapora
göre, temizlik ürünleri hariç tüm kategorilerde market markalarına olan tüketici sadakati arttı. Sadakatin en fazla arttığı kategori ise yüzde 19,4 artışla kişisel bakım ürünleri oldu. Eylül 2005-Ağustos 2006 döneminde yıllık olarak en fazla ciro yapan 2 kategori bir önceki yılın aynı döneminde olduğu gibi bakliyat ve kağıt ürünleri oldu.
Rapora göre, indirim mağazaları, market markası alımlarının en yoğun yapıldığı satış kanalları. Son 2 yıldır market markalarının satışlarının süpermarketlerden indirim mağazalarına kayışı devam ediyor. Retailing Institute Başkanı Renan Burduroğlu, değerlendirmesinde, market markalı ürün satışlarının ABD'de 51,5 milyar dolara yükselirken, Avrupa ülkelerinde de toplam günlük tüketim ürünleri ticareti içindeki payının yüzde 4 büyüyerek yüzde 23'e çıktığını bildirdi.
Burduroğlu, Türkiye'de pazar payı 700 milyon dolar civarında olan market markalarının hala genel olarak fiyat avantajı ile konumlanır durumda olduğunu, buna paralel olarak market markası büyümesine en fazla katkı yapan kanalın indirim zincirleri olmaya devam ettiğini belirtti.