|
|
|
|
|
Her şirkete bir mikrojet
|
|
Bill Gates'in Avrupalı ortağı Roel Pieper'in şirketi ETIRC, Türkiye'de her şirketi jet sahibi yapmaya kararlı.
Ürettiği 1.7 milyon dolarlık Eclipse 500 modeliyle iş jetlerini milyarderlerin aracı olmaktan çıkaran Eclipse Aviation'un Avrupalı ortağı Roel Pieper, amaçlarının iş adamlarının yanı sıra Türkiye'deki her şirketi uçak sahibi yapmak olduğunu söylüyor. Bill Gates'in de ortak olduğu, dünyada satış rekorları kıran altı kişilik Eclipse 500 Projesi'nin Avrupa satış hakkını elinde bulunduran Hollandalı yatırımcı Roel Pieper, ulaşımın lider dergisi Transport'un aralık sayısında verdiği özel röportajda Türkiye'yi özel jetler bakımından çok güçlü bir pazar olarak tanımlıyor. Doğal olarak Eclipse 500'ü de bu pazar için en ideal jet olarak görüyor. Dünyada yolcu alışkanlıklarının değiştiğini, turizm, iş dünyası ve kamudan özel jetlere olan talebin artacağına dikkat çeken Pieper, yeni dönem taleplerde fiyatı uygun, oldukça hafif yeni bir jet arzulandığını belirtiyor. Eclipse 500'ün Türk işadamları ve turizmcilere yepyeni fırsatlar açabileceğini, büyük siparişlerle hava taksi hizmeti verilebileceğini kaydeden Pieper, Türkiye pazarına yeni girmelerine rağmen gördükleri ilgiden memnun olduklarını belirtiyor. 2009 yılından sonra Türkiye'de bir üretim merkezi kurabileceklerini kaydeden Pieper, bu yatırımın hayata geçebilmesi için vergi kolaylığı, arazi tahsisi ve altyapı alanlarında gerekli desteğin önemine işaret ediyor. Bu bilgileri başta ulaştırma, maliye bakanlıkları olmak üzere diğer yetkililerin detaylıca incelemesinde fayda var. Roel Pieper'in sahibi olduğu merkezi Lüksemburg'da bulunan ETIRC Aviation (European Technology and Investment Research Company) Eclipse 500 için Avrupa'dan 250'den fazla sipariş aldı. Pieper'in Türkiye'deki ortakları ise Mevlüt Türksoy ve Ekim Alptekin.
Eclipse 500 teknik özellikler Uzunluk: 10.3 m. Kanat genişliği: 11.6 m. Yükseklik: 3.5 m. Maksimum kalkış ağırlığı: 2 bin 685 kg. Saatteki hızı: 694 km. Menzili: 2 bin 371 km. Fiyatı: 1.75 milyon Dolar
|
|
|
|
|
|
|
|
|