|
|
|
|
|
Kızımın en sevdiği otomobil: Alfa Romeo Brera
|
|
Brera'nın tasarımını çocuklar bile çok beğeniyor. Çünkü bugüne dek denediğim sayısız otomobil içinde 6 yaşındaki kızımın "Baba bunu geri verme, biz alalım!" dediği ve geri gidince ağladığı tek otomobil bu oldu.
Alfa Romeo Brera'yı "Bir kez mutlaka denemelisin," diye tavsiye eden ilk kişi Altavilla olmuştu. Altavilla dediğim, Milan'ın forveti değil elbet. TOFAŞ'ın eski CEO'sundan söz ediyorum. İki gün sonra da metalik çivit mavi Brera'yı yolladı. Brera dediğin eskinin GTV'si. Efsanevi GTV'ye 'kişilik kazansın' diye isim koymuşlar. Bence hata etmişler, kırmızı bir Alfa'ya, GTV adı, bence Brera'dan daha çok yakışıyordu. Neyse. Adına değil, otomobile takılalım biraz. Kullandığım Brera, serinin en üst modeli. 3,2 litre motorlu. 260 beygir gücünde. 322 nm torku fena değil. En önemli özelliği ise Alfa'nın Q4 dediği '4 tekerden çekiş' sistemine sahip olması.
İki farklı brera Brera'nın içi Alfa'nın klasik sportif özelliklerini taşıyor. Direksiyonun önünde hız ve devir göstergeleri... Orta konsolun üzerinde ise benzin ve hararet göstergeleri... Doğrusunu isterseniz benzin göstergesinde 'Benzina' ve 'Acqua' yazıları otomobile seksi bir hava veriyor. Ya da bana öyle geliyor. Deri koltuklar, kaliteli plastik malzeme, estetik ışıklandırma gayet şık görünüyor. Koltuklar sportif ve rahat. Otomobil tek kapılı ama dört kişilik. Arkada çocuklar için rahat, büyükler için rahatsız bir ortam var. Tabii yine de Porsche gibi değil. Oturulabilir koltuklar. Elektrikli camlar ve koltuklar, sıkı bir müzik sistemi, air condition... Anlayacağınız iç mekânda durum iyi. İnsana kendini iyi hissettiriyor. Dışarıdan görüntü de süper. Özellikle arkadan çok farklı bir otomobil olduğunu anlatıyor. Yandan da öyle. Şık 'Giugiaro' çizgileri kendini hemen belli ediyor. Otomobil çok güzel. Çünkü bugüne dek denediğim sayısız otomobil içinde 6 yaşındaki kızımın "Baba bunu geri verme, biz alalım!" dediği ve geri gidince ağladığı tek otomobil bu oldu. Sürüş özelliklerine gelince iki farklı Alfa Romeo Brera ile karşılaşıyorum. Biri yoldaki, diğeri pistteki. Yolda son derece başarılı bir otomobil var. Dört tekerden çekişin etkisiyle gayet iyi yol tutuyor. Hızlanma başarılı ama 1630 kg'lık ağırlık Brera için ciddi bir handikap. Çok da iri olmayan bir otomobil neden bu kadar ağır doğrusu anlamadım. Bunun etkisini özellikle virajlarda ve ara hızlanmalarda hissediyorsunuz. Ani direksiyon hareketlerinde otomobilin fazlaca yana yattığını da söylemem lazım. Demek ki, daha sert bir süspansiyon gerekiyor. Gaz hassasiyeti, gaza basınca yükselen motor ve egzos sesi keyifli. Direksiyon da başarılı. Tepkiler yerli yerinde. Ah bir de süspansiyon buna uygun olsa. Otomobilin pistteki durumu ise bu kadar iç açıcı değil. Ağırlığın yarattığı handikap zorlu pist koşullarında daha iyi ortayla çıkıyor. İlk hızlanma fena değil. Ama esneklik zayıf. Düz vitesi sık sık değiştirmek gerekiyor. Bence bu otomobile bir 'Selespeed' yakışırmış. 260 beygir, pistte kendini hissetirmiyor. Tabii bunun bir nedeni de 4 tekerden çekişin getirdiği güç kaybı. Yolu iyi tutuyor ama gücü azaltıyor. İlginçtir; otomobilin elektronik yol tutuş destek ünitelerini kapatınca otomobil daha keyifli hale geliyor. Sanki daha iyi yol tutuyor ve daha iyi viraj alıyor.
Fren şaşkınlığı En büyük şaşkınlığı ise frende yaşıyorum. 150 kms hızla giderken freni köklüyorum. Otomobil kayıyor ve ekseni etrafında 180 derece dönüyor. Hiç bozuntuya vermeden ters yöne doğru gazlıyorum ama şaşırıyorum doğrusu. Otomobil hızlı girilen sert virajlarda öylesine yana yatıyor ki, sportif koltuklara rağmen yan koltuğa geçecek gibi oluyorum. Şehir içinde ve bozuk yollarda konfor sağlayan süspansiyon, pistte dezavantaj haline geliyor. Genel izlenim olarak keyifli bir otomobil. 159'a benzeyen önünü sorun yapmazsanız tip müthiş. İçi keyifli. Farlar iyi aydınlatıyor. Görüş açıları iyi. Sadece geri geri giderken arkayı neredeyse hiç göremiyorsunuz. Bir de bagaj kapağını açtıktan sonra kapatabilmek için 1.80 civarında bir boy gerekiyor. 65 bin avroluk fiyat biraz yüksek. Ama kendine baktıran bir otomobil Brera.
Alfa Romeo Brera Motor: 3.2 litre V6 silindir Max Güç: 260 bg. Max Tork: 322 nm 0-100 hızlanma: 6,8 sn Ağırlık: 1630 kg. Fiyatı: 64.250 AVRO+ 2.466 YTL
|
|
|
|
|
|
|
|
|