|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marmaray 'Taş'a takıldı
Taşyapı'nın Darüşşafaka'dan ucuza alıp otel yapacağı arsanın altından Marmaray'ın geçtiği anlaşıldı. Bölgede çivi çakmak riskli.
İstanbul'un iki yakasını deniz altından birleştirecek olan 2.5 milyar dolarlık Marmaray Projesi, Taşyapı engeliyle karşılaştı. Taşyapı'nın ucuza kapatıp, imar iznini aldığı arazinin 60 ve 62 numaralı parsellerinin altından Marmaray tünellerinin geçeceği ortaya çıktı.
Marmaray uyardı ama... Çivi çakmanın bile sakıncalı olduğu bölgede inşaata izin verilirken, DLH Genel Müdürlüğü Marmaray Bölge Müdürlüğü'nün "Buraya inşaat olmaz" uyarısı da dikkate alınmadı. Belediye Başkanı'nın, "Darüşşafaka istese, onlara da otel izni verirdik" sözü de tartışma yarattı.
Yetimler: Bize vermediler Darüşşafaka Cemiyeti Genel Sekreteri Hikmet Bozanoğlu "Arazi bizde kalsaydı biz değişiklik yaptıramazdık. Belediye ile defalarca görüştük. Sonuç çıkmadığı için resmi müracaat yapmadık" dedi.
Zemine de olumsuz rapor Taşyapı'nın Dubai'deki Burj El Arap Oteli'nin benzerini yapmayı tasarladığı arazi için Zemin ve Deprem İnceleme Müdürlüğü de "Arazi üzerindeki dolgular temel zemin niteliği taşımıyor" diye rapor verdi.
40 katlı otelin altından Marmaray geçiyormuş
Darüşşafaka'nın sattığı araziden Marmaray geçiyor. Kurum, belediyeye olumsuz yanıt vermesine rağmen 40 katlı otel için araziye imar izni verildi.
Darüşşafaka Cemiyeti'ne verilmeyip Taşyapı'ya verilen imar izninin milyar dolarlık Marmaray projesinden sorumlu DLH (Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü) Marmaray Bölge Müdürlüğü'nün itirazlarına rağmen Büyükşehir Meclisi tarafından onaylandığı ortaya çıktı. Taşyapı'nın 40 katlı otel yapacağı arazinin altından Söğütlüçeşme ile Üsküdar çıkışı arasındaki tünellerinin geçtiğini belirten Marmaray yetkilileri, belediyeyi uyarıp plan haritalarını göndermelerine rağmen arazi konut alanından çıkartılarak alış veriş ve otel alanına çevrildi. Taşyapı'nın Dubai'deki dünyanın tek 7 yıldızlı Burj El Arap Oteli'nin benzerini yapmayı planladığı ve Darüşşüfaka Cemiyetinden 7 milyon dolara satın aldığı üç parsel arazinin tamamı için İstanbul Büyükşehir Belediyesi kurum kuruluş görüşlerinin olumsuz olmasına rağmen imar izni verilmişti.
İKİ PARSELDEN GEÇİYOR Kayıtlara göre, Halkalı'dan başlayıp Gebze'ye kadar devam eden ve milyarlarca dolara mal olacak Marmaray Projesi'nin yeraltı tünellerinin Taşyapı'nın aldığı 62 ve 60 numaralı parsellerden geçtiği belirlendi. Marmaray tünel inşaatı 62 numaralı parselin ortasından 60 numaralı parselin ise köşesinden geçiyor.
ÇİVİ ÇAKMAK YASAK Marmaray Projesi ve tünellerinin geçtiği bölgeye çivi çakmanın bile yasak olduğu bir durumda tünellerin geçtiği iki parselin tamamına imar izinin verilmesi şaşkınlık yarattı. Bölge Müdürlüğü'nün İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni tüneller konusunda uyardığı buna rağmen imar izni arazinin tamamına verildi. DLH Marmaray Bölge Müdürlüğü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Planlama Müdürlüğü'nün görüş sorması üzerine gönderdiği yazıda imar izni verilirken dikkat edilmesi gerektiği konusunda uyarıda bulundu. Uyarıda şu ifadeleri kullandı: "İnşaat sınırlaması getirilen şerit içerisine rastlayan arazi bölümünde gerek planlanandelme tünellerin gerekse mevcut binaların güvenliği ve stabilitesini tehlikeye atmamak için herhangi bir yapı yapılması uygun bulunmamıştır. Bu nedenle daha öncede Kadıköy Belediyesi'ne yazı yazılarak Kadıköy İlçesi İbrahimağa Mahallesi kesiminde gerek aç kapa, gerekse delme tüneller sebebiyle imar durumlarına sınırlama getirilmesi zorunluluğu bildirilmiştir. Ayrıca İnşaat sınırlaması getirilen alan dışında yapılacak inşaat faaliyetlerinde de geçici ya da kalıcı hiçbir yapının zemin akrajı sınırlama getirilen alana girmemesi gerekir. Darüşşafaka Cemiyeti'ne ait arazinin inşaat sınırlaması getirilen şerit ile kesiştiği noklara ait koordinatlar planda işaretlenmiştir."
CHP ŞERH KOYDU Planma Müdürlüğü Taşyapı'nın Kadıköy'deki aldığı arazı ile ilgili imar tadilatı raporu 16 Aralık 2005 tarihli İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi görüşüldü. Meclis tadilat isteğini yerinde bulmadı ve dosya Planlama Müdürlüğü'ne geri gönderildi. 17 Şubat 2006 tarihinde ise dosyada hiçbir değişiklik olmadan tekrar Meclis gündemine geldi ve CHP'li üyelerin şerhine rağmen onaylandı.
ZEMİNİ RİSK TAŞIYOR Planlama ve İmar Müdürlüğü, tadilat ile ilgili olarak kurum ve kuruluşların görüşlerine başvurdu. Zemin ve Deprem İnceleme Müdürlüğü, arazi üzerindeki dolguların yapılaşma için temel zemin niteliği taşımadığını, ayrıntılı jeolojik ve jeoteknik etüt raporu hazırlanması gerektiğini yönünde bir rapor hazırladı. Ulaşım Daire Başkanlığı, "Teklif plan ulaşım ve trafik açısından uygun olmakla beraber, çevre yapılanma şartları açısından değerlendirildiğinde kritik bir sonuç ortaya çıkartabilir sonucuna varılmıştır" şeklinde bir görüş bildirdi. Tüm olumsuz görüşlere rağmen imar tadilatı AK Partili üyelerin oylarıyla kabul edilmiş oldu.
Ercan SARIKAYA - MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|