60'lı yıllarda temeli atılan otomotiv sektörü, bugün ekonominin lokomotifi haline geldi. Son 5 yılda ise ihracatçıkimliğine sahip oldu. 2006'da ihracatçı sektörler arasında 1 numaraya yerleşen otomotiv, birincilik koltuğunu bırakmaya niyetli görünmüyor. Aslında bu başarı tesadüfi değil. Rakamlar otomotivin nasıl büyüdüğünü açıkça ortaya koyuyor. 2003'te toplam 358 bin araç ihraç eden Türkiye, 2004'te 518 bin adet, 2005 yılında ise toplam 561 bin araç ihracatı gerçekleştirmiş. 2004 yılında 10 milyar dolar olan ihracat geliri ise 2005'te 11.6 milyar dolara çıkmış. Buyılsonundaisesektörünaraçüretimi1milyonadete,ihracatıise650binadeteçıkacak. Sektörün ihracat geliri ise 13milyardoları yakalayacak. 2007 yılı hedefi ise 15 milyar dolar. Ancak, otomotiv daha büyük hedeflere koşuyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen "UluslararasıOtomotivTeknolojileriKonferansıICAT2006", açılışında konuşan Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı ve Ford Otosan Genel Müdürü TurgayDurak, sektörün hedeflerini anlattı. Buna göre, sektör orta vadede 2milyonadetaraçüretimi,1.5milyonadetihracatveyaklaşık25milyardolarlık gelir hedefliyor. Bu hedeflerin 78 yıl içinde gerçekleşeceğini söyleyen Durak, 600binkişiyeistihdam yaratmayı amaçladıklarını da kaydediyor. Durak'ın konuşmasında, artık otomotivcilerin devletten bir şey beklemedikleri gibi bir izlenim edindim. Çünkü otomotivle ilgili her toplantıda, vergi indirimi, master plan gibi konulardan söz edilirken, Durak'ın konuşmasında bunlara yer vermeyişi artık devlettenumudunkesildiğini gösteriyor. Sanırım boşunanefestüketerek, zamanlarını harcamak istemiyorlar. Ama biz yine tekrarlayalım. Türkiye'ningeleceğindeotomotivsektörününönemigiderekartıyor. Sektörü görmezden gelenlere duyurulur.