KalDer'le ilgili toplumda yanlış algılamaların oluştuğunu söyleyen Başkan Çetin Nuhoğlu, "Temel hatamız böyle olmadığını anlatmamak oldu. Gerçek durum tam aksi" diye konuştu.
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Başkanı Çetin Nuhoğlu, kendileriyle ilgili toplumda oluşan yanlış algılamaları değiştireceklerini söyledi. KalDer'in ve savunduğu toplam kalite anlayışı için yapılan çalışmaların "İşinden gücünden çekilmiş insanların uğraştığı işler" gibi gözüktüğünü söyleyen Nuhoğlu, "Bu, çiçekle böcekle uğraşanların işi değil. Temel hatamız, bunun öyle olmadığını anlatamamak oldu. Algılamayı değişteremedik. Hata yaptık" diye konuştu. 21-22 Kasım tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda 15. Kalite Kongresi'ni düzenleyeceklerini hatırlatan Nuhoğlu, "Bir sivil toplum örgütü olarak kamu kuruluşları ve KOBİ'lerdeki başarılarımız, aslında durumun tam aksi olduğunu gösteriyor" dedi.
Şirketler
tost oldu Kurdukları modelde ödül alan kuruluşlarla ilgili ağırlık vermedikleri bir nokta da bulunduğuna dikkat çeken Nuhoğlu, "Kıyaslamaya önem verilmedi" dedi. Ödül alan kuruluşların başarılarını diğer şirketlerle paylaşması uygulamasını geliştiremediklerini söyleyen Nuhoğlu, "Ödül almayanlar da kendilerini ezik hissettiler. Ödüllü şirketlere başarılarını öğrenmek için başvurmadılar" diye konuştu. Bugün şirketlerin yönetiminde toplam kalitenin daha da önemli hale geldiğini vurgulayan Nuhoğlu, "Kayıtlı ekonomiye dahil şirketler alttan kayıtdışı ekonominin, üstten de küresel şirketlerin rekabetiyle karşı karşıya kaldı. Şirketler tost oldu" dedi. Kalitenin en kısa sürede geri dönen yatırım olduğunu ifade eden Nuhoğlu, ödül alan ve alamayan şirketlerin arasındaki farkı hatırlatarak "Bu kadar hızlı geri dönen bir yatırım daha yok" dedi. Toplam kalitenin önemini şirketlere daha iyi anlatabilmek ve ulaşmak için KalDer Yönetim Kurulu'nun dört olan temsilcilik sayısını 11'e çıkarma kararı aldığını söyleyen Nuhoğlu, "Nerelerde açılacağı kesinlik kazanmadı ama Gaziantep, Denizli, Adana ve Çorum'da olması gerekiyor" diye konuştu. Nuhoğlu, Gaziantep ile marka şehir olma projesinde işbirliği yapmak istediklerini söyledi. Bu yılki Kalite Kongresi'nin ana temasının 'Düşünce Kalitesi ve Küresel Yönetim' olmasının nedenini açıklayan Nuhoğlu, "Düşünce metodumuzu değiştirmemiz lazım. Kuralları değiştiriyoruz ama alışkanlıkları değiştiremiyoruz. Farklı bakış açılarına ihtiyacımız var" diye konuştu. Kamuya önem verdiklerini kaydeden Nuhoğlu, şöyle konuştu: "Şirketlerin performsansı, ülke performanısını geçemiyor. Bu yüzden kamunun performanısını artırmak önem taşıyor. Ülken rekabetçi değilse, şirketlerin öne çıkması zor. Şirketler, ülke performanısının sadece bir miktar önüne geçebiliyor."