Sanki doğuştan modifiyeli
Megane'ın F1 takımının renklerini taşıyan coupesi gerçek bir 'canavar'. Mitsubishi'nin EVO'larıyla, Subaru'nun WRX'iyle aşık atabilecek müthiş bir makine. Meraklı gençler, abuk sabuk otomobiller alıp modifiye etmekle uğraşacaklarına bunu alabilirler
Ne zaman bir Renault yazsam, hep aynı şeyi yazıyorum galiba ama "Bu Renault Formula 1'deki müthiş imajını neden yollara taşımaz?" Formula 1'in yakın tarihinde en fazla şampiyonluk elde eden marka Renault. Üstelik de bunu Schumacher gibi bir ustayla değil, çok daha sıradan sayılabilecek pilotlarla yaptı. Ama oradaki 'imajını' egzotik otomobillerle pekiştirmedi. Son hatırladığım 'egzotik' Renault Alpine A 310'du. Arada bir iki de Renault 5 turbo çıkardı ama R19 16v hariç daha 'Üst sınıfa yönelmedi.' Ama yönelirse neler yapabileceğini, Türkiye'de ilk defa, son defa benim denediğim Megane Coupe F1 Team ile gösteriyor. Aşağıdaki satırlarda, sizlere 'sıradışı' bir otomobili anlatacağım. Megane'ın F1 takımının renklerini taşıyan coupesi gerçek bir 'canavar'. Mitsubishi'nin EVO'larıyla, Subaru'nun WRX'iyle aşık atabilecek müthiş bir makine. İçi son derece sportif. Grup N yarış araçlarında kullanılanların aynısı Recaro koltuklar, birbirine çok yakın gaz ve fren pedallarıyla, tutuşu enfes direksiyonuyla çok kullanışlı bir iç mekân. Ergonomik tek sorun, far yükseklik ayarı ve çekiş kontrol butonların ulaşılması çok zor bir yerde olması. Ancak koltuklar gerçekten mükemmel. Fakat uzun kapı nedeniyle emniyet kemerini alırken insanın kolunun çıkma tehlikesi var
KEYFİ YOLDA ÇIKIYOR Motora söylenebilecek hiçbir şey yok. Aslında bu motor ilk olarak Vel Satis'te kullanıldı. Ama turbonun basıncı arttırılmış ve F1'lerden alınan titanum alışımlı piston kolları ve valfler kullanılmış. Beygir gücü 225'e, tork ise 300 nm'e yükselmiş. Daha iyisi bu torku 2000'le 6000 devir arasında sürekli alabilmeniz. Zaten bu sayede otomobil 225 değil, sanki 275 beygirmiş gibi davranıyor. Otomobil 0'dan 100 km/sa sürate 6 saniyenin biraz üzerinde bir sürede ulaşıyor. 6 ileri şanzıman, bence motor kadar başarılı değil. Özellikle 2'inci vites ile 3'üncü vitesteki oran farkı rahatsız edici ve hızlanmayı yavaşlatıyor. Fakat spor bir otomobilde olması gereken kadar sert bir debriyaj, güven veriyor ve "Acaba elimde kalır mı?" sorusunu sordurtmuyor. Renault'nun bu müthiş makinasında asıl keyif yolda çıkıyor. Önden çekişli olmasına ve benim önden çekişli otomobilleri pek sevmememe rağmen, sürüş dinamikleri çok başarılı. Kolay kolay çizgisinden çıkmıyor ve virajları 4 çekerli rakiplerine yakın bir başarıyla dönüyor. Fotoğrafları çekmek için Karadeniz kıyısına giderken otomobili bayağı bir limitte kullandım. Hatta bir ara mıcır yolda kaydıra kaydıra giderken, yanımda oturan X large Rahşan'ın tutanacak yer aradığını gördüm. Fakat otomobil tam bir ralli aracı tepkileri göstererek, yolları yırta yırta gitti.
GENÇLER ALABİLİR Otomobilin dış görünümü de şahane. Gerçi benim yaşımda ve tarzımda biri için abartılı bir havası var ama Megane Kit Car'ları andıran yapısı çok keyifli. Takımın renklerine boyalı aracın rengi, bu yıl sponsor değişikliği nedeniyle değişecek. Gelelim en önemli soruya. Bu otomobil alınır mı? Fiyatı 60 ila 70 milyar arasında. Verdiği keyife oranla iyi bir rakam. Meraklı gençler, abuk sabuk otomobiller alıp modifiye etmekle uğraşacaklarına bunu alabilirler.
Megane Coupe F1 Team Max Güç: 225 bg. Max Tork: 300 nm@6000 d/dak 0-100 hızlanma: 6.5 sn Jantlar: 18 inch BeeBop Fiyatı: Sipariş ile geliyor
|