Öğrenci ve memurların ilgisini çekmekte başarılı olduklarını söyleyen Avea Genel Müdürü Türktan'ın hedefi tüm segmentlerde aynı başarıyı yakalamak.
Altyapı yatırımı, tarife, bayi ve iç organizasyon düzenlemelerini tamamlayan Avea, önündeki uzun yol için hazırlıklarını tamamladığı görüşünde. Birleşmenin ve yönetimin netleşmesinin sancılarını atlatan Avea'nın Genel Müdürü Cüneyt Türktan, en yoğun rekabetin yaşandığı alanda önlerindeki en zorlu engelleri aştıklarını belirtti. Tarifeler, düzenlemeler, üçüncü nesil, pazar payları konusunda geniş bir değerlendirme yapan Türktan, Avea olarak rakiplerinden farklı bir madde olarak gündemlerinde bulunan kamu çalışanlarına yönelik hatlarla ilgili düzeltmeler yapmaya başladıklarını açıkladı. Firma verilerine göre öğrenci kesimiyle birlikte abone tabanının en büyük dilimlerinden birini oluşturan kamu abonelerine ait ücretsiz tarifelerde aylık ortalama konuşma süresi 570 dakikayı buluyor. Türktan'a göre 19 milyon aboneye hizmet veren ve Türkiye'ninen büyük şirketlerinden biri olan Türk Telekom ile rekabet kuralları çerçevesinde yürütülecek satış ve pazarlama faaliyetleri de olumlu sonuçlar verecek. Şu an hizmet veren 3 bin Türk Telekom noktasının 6 bin Avea satış noktasıyla çapraz pazarlama yapmasının çalışmalarında son dönemece girilmiş durumda olduğunu belirtti.
ALTYAPI BİTMEK ÜZERE Avea'nın büyük önem verdiği bayi eğitimi ve altyapı güncellenmesi de Türktan'a göre tamamlanmış durumda. Toplamda 300 milyon dolara mal olan bu güncelleme sonucunda tarife avantajıyla hızlı bir abone artışı bekleniyor. Türktan dönem dönem hararetlenen abone yarışında da sektörün sağlıklı verilere sahip olmadığını iddia ediyor. Türktan, pazarda hala 10-15 milyon kişilik yeni abone potansiyeli olduğunu söylüyor.