|
|
|
Havalimanında 10 milyar dolarlık görüntü kirliliği
Kargo terminalindeki yangından sonra yüklerin Dış Hatlar Terminali'nden geçmesi tartışmalara yol açtı. Bavul ticaretinden yılda 10 milyar dolar gelir elde edilmesine rağmen görüntü kirliliği ve güvenlik sorunu rahatsız ediyor.
Atatürk Havalimanı Kargo Terminali'nde çıkan yangının ardından, bavul ticareti yapan yolcuların balyalar halindeki yüklerinin taşınma şekli tartışmaları da beraberinde getirdi. Bavul ticareti yapan yolcuların, bagajlarının güvenlik ve gümrük işlemlerinin yapıldığı DHMİ kontrolündeki sundurma, yangından sonra devre dışı kalınca, bagajların geçişinin Dış Hatlar Terminali'nden yapılmasına karar verildi. Beraberinde yolcu olmayan bu bagajların, kış sezonuyla birlikte yolcu sayısında meydana gelen azalmaya paralel olarak ay başından itibaren uygulamaya konan 8'de 1 kuralına takılması, TAV güvenlik görevlileri ile bavulların uçağı yüklenmesinde görevli tur operatörleriyle karşı karşıya getirdi.
'AYRI SALON ŞART' Atatürk Havalimanı'ndan sorumlu İstanbul Vali Yardımcısı Vedat Müftüoğlu, Kargo Terminali'nin yanmasının ardından yeni bir sundurma yapılana kadar bagajların geçici olarak Dış HatlarTerminali'nden geçişine izin verdiklerini belirtti. Bu bagajların yeterince denetimden geçmediğini de kabul eden Müftüoğlu "Bagajlar, X Ray denetiminden geçiyor. Ancak, vergi iadesi almaya dönük olan faturalı bagajların, gümrük muayene memurları tarafından aramasının yapılması da lazım. Bunlar için de, ayrı bir salon yapıp orada aramanın yapılması lazım. Uluslararası bir havalimanında bu tip kargo taşımacılığına benzer bir taşımacılığın, bavul ticaretinin, yapılmamasını arzu ediyoruz. Bunun ülke ekonomisine 10 milyar dolar katkısı var. Ülkemizin menfaati tabii ki çok önemli ancak havalimanının görüntüsü de yolcu terminalinden çok bir kargo terminaline dönüşürse hoş olmayacak. Bunun için, bir an önce yeni sundurma yapılmalı. Ancak bu da yeni yıldan önce zor görünüyor" dedi.
|