|
|
10 Kasım günü hepimizin göğsü kabarsın diye...
PAZAR günü maç yayınları sırasında bir talihli bir de talihsiz sanal reklam uygulaması izledim. Beşiktaş - Sakaryaspor maçı öncesinde İş Bankası'nın bir süredir seremoni sırasında uyguladığı sanal reklam ekrana geldi. Arkadaki tribünde dev Türk Bayrağı belirdi. Ancak zaten siyah- beyazlı taraftar, o tribünde 29 Ekim kutlaması için "gerçek" bir dev Türk Bayrağı açmıştı. İş Bankası'nın sanal bayrağı bu enfes görüntünün üzerini örttü... Aynı gün yine Lig TV'de ekrana gelen Vestel Manisaspor - Fenerbahçe maçında ise yerine "cuk" oturan bir reklam uygulaması gördüm. Hakemin maç sonuna ilave ettiği dakikalar, ekranın sağ alt köşesinde belirmeden önce Maximum Kart logosu görüntüye bindi, sonra da ekstra dakikalar yazıldı. Örneğin "Maximum + 4" gibi, Ortaya "Maksimum 3 dakika daha oynanacak. Fazlası yok" gibi hem markayı taşıyan hem de bilgi içeren bir ifade çıktı. Reklamcılıkta mecranın yerinde kullanılmasına enfes bir örnekti. Bu arada Beşiktaşlı futbolcuların seremoniye üzerlerinde Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk'ü simgeleyen tişörtlerle çıkması anlamlıydı. Ama maç başlayınca bunları çıkartıp, eski formalarına döndüler. Keşke 29 Ekim'e özel bir formaları olsaydı. Göğüs reklamı veren firma da bir haftalığına bu hakkından vazgeçip, gençlerin göğsündeki yerini Cumhuriyet'e ve Atatürk'e terk etseydi. Eminim, sıradan bir reklam logosundan çok daha fazla etki ve sempati yaratırlardı. Önümüz 10 Kasım... Buradan kulüplere ve formalara reklam veren firmalara bir öneri: O gün gençler göğüslerinde reklam yerine Atatürk'ün portresiyle maça çıksınlar. Kulüpler de şimdiden bu formayı Federasyon'a tescil ettirmek için harekete geçsinler. Amacım Atatürk üzerinden ucuz popülizm yapmak değil. Ama gelin görün ki bölücüler ve yobazlar yüzünden göğsümüze "Atatürk reklamı" almayı düşündüğümüz günleri yaşamak zorunda bırakıldık!
|