|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tablo karamsar değil büyüyünce okurlar
Gençlik araştırmamızda, gençlerin oldukça önemli bir bölümünün "Gazete okumadığı" yönünde bir sonuç çıkması beni pek de şaşırtmadı. Bunu üç aşağı beş yukarı zaten biliyorduk. Ancak olumsuz gibi görünen bu tabloda son derece önemli bir nokta var. 15-17 yaş grubu gençlerin gazete okuma oranı, 21-22 yaş grubuna gelince yükseliyor. Yani gençler, 10'lu yaşlardan 20'li yaşlara geçince gazete okuru olmaya başlıyorlar. Bu gençler üniversiteyi bitirip, çalışma hayatına geçince, gazete okuma oranları, Türkiye ortalamasına erişecek. Yine olumlu bir başka nokta, gençlerin habere duyarlılığı. Gazete okumayan gençler, habere internet üzerinden ulaşıyorlar. Bunun anlamı şu: "Haberdar olmak istiyorlar." Şimdilik bedava olan interneti tercih ediyorlar. Haber açlıklarını ilerleyen yaşlarda gazete ile tatmin etme olasılıkları da yükseliyor. Çünkü en azından "Okuyor ve okunacak bir şey talep ediyorlar." Bir başka önemli unsur, gazeteler, bu gençlerin okuma ve haber izleme alışkanlıklarına uygun yapıları da kuruyor. Bugün Sabah'ın ve Milliyet'in internet siteleri rakiplerinden çok önde okunma oranlarına sahip. Sabah'ın internet sitesi teknolojik açıdan ve verdiği hizmetlerin kalitesiyle dünya çapında başarılı ve öncü. Yani bu gençlere bir şekilde ulaşıyoruz. Tabii bir şeyi unutmamak lazım. Bugün bilgi, haber kabaca enformasyon bombardımanı altında yaşıyoruz. Dünyada görülen şu ki, bu kadar enformasyon arasında, bilgi tüketicisinde "Kişiye özel enformasyon" talebi artıyor. Yani büyük bir kitle içinde kendine yönelik haberi aramaktansa, kendine özel haberin doğrudan kendisine servis edilmesini isteyen bir okur veya müşteri kitlesiyle karşı karşıyayız. Gelecekle ilgili en önemli arayışımız da bunun üzerine kurulu. Bu arada önem kazanan bir başka unsur da, bol miktarda olan haberlerin yorumu ve detay bilgisinin verilmesi. Bu açından haberi yorumlama ve zenginleştirme gençleri okur yapma açısından önem taşıyor. Ancak tablo karamsar değil, iyimser. Görüyoruz ki, gençler büyüyünce gazete okuyor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|