|
|
Reyting panayırı
SHOW TV'deki tanıtıma pek güldüm. "Bayram şekeri tadında bir bayram ekranı... Acı Hayat, Hacı, Adak bayram süresince Show TV'de..." Şu ağız tadına bakar mısınız? Çileli ömürlerin, vızıldayan kurşunların, dövülen insanların durağı Acı Hayat... Derin devlet ilişkilerinin, kirli dalaveraların ocağı Hacı... Yasa tanımaz sevdaların cirit attığı Adak... Aman efendim ne tat, ne tat!.. Acı Hayat'ı bayram şekeri diye sunuyoruz heyhat!.. Fazlasıyla şiirsel bir giriş olduğunun farkındayım ama gidişat beni fazlasıyla endişelendirip, yüreğimi kabartıyor da ondan. Neyin gidişatı mı? Show TV'nin... Başta Genel Müdür Saner Ayar olmak üzere son derece sevgi ve saygı duyduğum, deneyimli bir kadro tarafından yönetilen Show TV'yi sarıp sarmalamaya başlayan tehlikeye işaret etmezsem, onların dostluğuna ihanet etmiş olurum. Bu nedenle dost olarak acı söylemek zorundayım: Show TV eğlenceli bir şov kanalı olmaktan çıkıp, giderek ucuz bir panayır görüntüsüne bürünüyor. Kanalın en fazla reyting alan programlarına bakalım: Acımasız tekme ve yumrukların havada uçuştuğu, kanın oluk oluk aktığı Kick Boks maçları. Gençlerin para için kafalarını; içinde fareler, yılanlar ve türlü sevimsiz mahlukatın kaynaştığı cam fanuslara daldırdıkları, sadece kazananlara değil, izlemeye tahammül edenlere bile para ödülü verilmesi gereken Fear Factor. Milli duyguları reytinge tahvil etmeye çalışan Survivor... Unutulmamalı ki, günübirlik reytingler gelip, geçicidir. Eğer reyting adına prestijden ve kurum kimliğinden ödün verilmeye başlanmışsa, bu uzun dönemde ciddi bir tehlikeye işaret eder. Televizyonculukta denize düşünce yılana sarılmak büyük hatadır. Zira o yılan eninde sonunda sizi sokar. Sirk kanalında şapkadan reyting çıkarmak kolaydır. Ama gelin görün ki, ortaya çıkan sadece bir göz yanılsamasıdır. Her zaman "gördüğünü yazan" bir eleştirmen olarak ben diyeceğimi dedim. Gerisi Show TV'cilerin bileceği iş...
|