kapat
   
23 Ekim 2006 Pazartesi
 
SABAH Gazetesi
 
Servislerimiz
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ufuk Sandik @ SABAH
 
Rekabetten tüketici kazançlı çıkıyor
Türkçe isimli otoda hayal kırıklığı

Rekabetten tüketici kazançlı çıkıyor

Otomotiv dünyasında yaşanan kıyasıya rekabet, en çok tüketiciye yarar sağlıyor. Rekabet nedeniyle, ürün kalitesi ve hizmet kalitesi artarken, firmaların ve otomotiv bayilerinin kârlılıkları artmıyor, aksine düşüyor. Tüketici, bugün kaliteli ürün ve kaliteli servis hizmetini düne göre daha az ödeyerek satın alıyor.
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği'nin (OYDER) yaptırdığı bir araştırma, son yıllarda kârlılığın düştüğünü açıkça ortaya koyuyor. 19 ilde yapılan "Yetkili satıcıların memnuniyeti ve kârlılığı" araştırmasının sonuçlarına göre, iki yıl önce yüzde 1.5 olan bayi kârı, bu yıl yüzde 1'e gerilemiş. 2000 yılında ise otomobil bayilerinin kârı yüzde 4-5 arasındaymış. Yani bayilerin işleri tıkırındaymış. Ancak, otomobil pazarı büyürken, kârlılık oranı önemli ölçüde düşmüş.

Kârlılık
düşüyor
OYDER Başkanı Tarık Taşar, Pazar büyürken, kârlılığın düşmesindeki en önemli nedenin, giderlerdeki artış olduğunu söylüyor. Rekabet nedeniyle, satış ve satış sonrasındaki hizmet kalitesinin arttığını söyleyen Taşar, bayilerin zor bir dönemden geçtiğini belirtiyor. Bugün Türkiye'deki bayi ve servis yatırımlarının toplamı 4 milyar doları bulduğunu söyleyen Taşar, Sayıları bini bulan yetkili satıcılarda 70 bin kişi çalıştığını kaydediyor. Taşar, ana sponsorluğunu VDF'nin yaptığı araştırmanın sonuçlarını 3 Kasım 2006 tarihinde TİM Show Center'da düzenlenecek panelde açıklayacaklarını söyledi. Taşar, CECRA (Avrupa Otomotiv Yetkili Satıcılar Federasyonu) Yönetim Kurulu Başkanı Jurgen Creutzig ve Fransa Renault Yetkili Satıcılar Konsey Başkanı Rene Cedat'ın da Avrupa'da yaşadıkları tecrübeleri, Türkiye'deki bayilerle paylaşacaklarını kaydetti.
Sonuç olarak otomotiv firmaları, rekabet nedeniyle geliştirdikleri en ekonomik, en güvenli, en konforlu otomobilleri, en uygun fiyatlarla satmaya çalışıyorlar. Bayiler ise tüketicilere düşük fiyatlarla, kaliteli hizmet vermenin yollarını arıyor. Bütün bunlar tüketiciye yarıyor. Rekabet, tüketiciye kazandırıyor .

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Otomobilin milliyeti yok   / 16-10-2006
 Yıldız ülkenin yıldızı bir türlü parlamadı   / 09-10-2006
 Atı alan Üsküdar'ı geçti, master plana onay çıktı   / 02-10-2006
 Türkler konuştu Türkler dinledi   / 25-09-2006
 Dizel satışları moda ile patladı ama...   / 18-09-2006
 Bakanlık'tan 'kelle koltuk' taşımada geri adım   / 11-09-2006
 Çocuklar kelle 'koltuk'ta taşınıyor   / 04-09-2006
 Dünya Türkiye'yi konuşucak, Erdoğan orada olmayacak   / 21-08-2006
 Parası olan 'dalga'yı geçiyor   / 14-08-2006
 Dans eden robot markayı ulaşılmaz yaptı   / 07-08-2006
OKAN MÜDERRİSOĞLU
AB ve IMF çıpası zayıflıyor!
Avrupa Yatırım...
UFUK SANDIK
Rekabetten tüketici kazançlı çıkıyor
Otomotiv dünyasında...
Gelecek beklentisi mutlu bir evlilik
Gençler kendilerinden memnun ve gururlu. Ancak gençlerin gelecekten...
Hiç böyle görmediniz
THY'de uçuş uzmanı olan Alp Alper, Türkiye'nin dört bir yanını kâh...
Siyasinin dili ayrı askerinki ayrıdır
Siyasinin dili ayrı askerinki ayrıdır
Askerin işi silahlı teröristle mücadele etmektir. Onun görevi odur...
Soykırım yapılıyor satırla yatıyoruz
Soykırım yapılıyor satırla yatıyoruz
Kazakistan'ın Tengiz kentinde şantiyede Kazak işçilerin saldırdığı...
IMKB
E: 39.644 D:% -0,45
DOLAR
S: 1,462 D:% 0,171
EURO
S: 1,847 D:% 0,217
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu