|
|
Aile Alaska'da mı?
KENT ve Ülker reklamları yine bayramda hatırlanan dostluk ve aile ilişkileri teması üzerine kurulu. Ülker'ciler, bayramın "şehirden kaçılan tatil fırsatı" olarak görülmesini inceden inceye eleştirmeyi tercih etmişler. Genç bir çift, Antalya'ya tatile gidiyor. Şehir merkezine 60 kilometre kala, "Bayramın en büyük hediyesi, sevdiklerinizin gülümsemesi" yazan reklam panosunu görünce karar değiştirip, ailelerinin yaşadığı eve sürpriz bir ziyaret yapıyorlar. Tema güzel, mesaj anlamlı. Aile büyüklerini hatırlamanın sadece bayramlara özgü bir gelenek haline gelmesi ise üzücü... Her neyse benim asıl dikkatimi çeken, coğrafi şartlar... Çift, Antalya'dan dönüp, ailelerinin bulunduğu eve geldiğinde lapa lapa kar yağıyor. Üstelik, çiftin içeriye kısa kollu tişörtlerle girdiğini görüyoruz. Bu durumda geriye üç seçenek kalıyor: 1. Çiftin Ailesi Alaska'da yaşıyor. 2. Delikanlı, otomobili çok yavaş kullandığı için onlar eve varana kadar mevsim değişiyor. 3. Şirket, reklam harcamalarında tasarrufa gitmiş. Ajansa "Bize öyle bir reklam çekin ki, her bayram kullanabilelim" demişler. Hani çocuğa iki beden büyük bayramlık alınır ya, "Seneye de giyer" diye, işte o hesap!.. Böylece ortaya dört mevsim kullanılabilen "split" reklam çıkmış.
|