|
 |
 |

  |
|
Türk otomotivi hamallıktan kurtulmalı
OYAK Grubu Otomotiv Başkanı Çağlar, otomotiv sekörünün fasonculuktan kurtulamayan tekstil sektörünün hatasından ders alması gerektiğini söyledi.
OYAK Grubu Otomotiv ve Çimento Şirketleri Başkanı Celal Çağlar, Türk otomotiv sektörünün hamallıktan kurtulması gerektiğini söyledi. Lisanslı üretimi hamallığa benzeten Çağlar, Türk otomotiv sektörünün geleceğinin mühendislikte olduğunu vurguladı. Celal Çağlar, Türk otomotiv sektörünün fasonculuktan kurtulamayan tekstil sektörünün yaptığı hatadan ders alması gerektiğini kaydederek, aksi taktirde sonunun tekstil sektörüne benzeyeceğine dikkat çekti. Celal Çağlar, yıllar önce lokomotif sektör olan Türk tekstilinin rekabet avantajını bugün düşük maliyetli ülkelere kaptırdığını anımsattı. 1970'li yıllarda Türk otomotiv sektörünün 'Türk malı' otomobil şansını kaçırdığı görüşünü dile getiren Çağlar, bugün Türk otomobili için yeni bir fırsat olduğunu belirtti.
YERLİ
SAYILMAZ Çağlar şunları söyledi: "O dönemde Türk malı otomobil üretimi fırsatı, şirket yöneticilerinin tercihleri ve egoları yüzünden kaçtı. Bugün Türkiye'de üretilen otomobiller yerli' değil. Çünkü, otomobiller yurtdışında geliştiriliyor. Türk malı olabilmesi için projenin içinde olmak gerek. Şimdi ise bir fırsat var. Yan sanayi, mühendislik hizmeti vererek otomotiv ana firmaları için parça geliştirebilir. Bu fırsatı yakalarsak, Türkiye'nin otomotivde geleceği garanti altına alınır. Türk otomotivi bu sayede taşeronluktan kurtulur." OYAK Grubu Otomotiv ve Çimento Şirketleri Başkanı Celal Çağlar, Türkiye'nin işgücü maliyetinin Avrupa'ya göre düşük olmasının en büyük avantaj olduğunu ifade etti. Türk otomotiv sektörünün geleceğinin bugünkü şartlarda ana firmaların yönetim kurullarındaki üyelerin dudaklarının arasında olduğunu kaydeden Çağlar, "Türkiye, maliyet ve lojistik avantajıyla rekabette güçlü. Yönetim kurulundaki üyeler, bugün yeni bir araç ya da motor üretimi için Türkiye lehine oy kullanırken, gelecekte rekabet avantajının değişmesiyle Çin, Hindistan için oy kullanabilirler. Bu da Türk otomotivinin geleceğini olumsuz etkiler" dedi.
|