|
|
Reklamları izletmek de sanattır
Televizyon programları aslında bir "reklam taşıyıcısı" olarak projelendirilir. Yani programın temel amaçlarından biri; tüketici hedef kitlesine ulaşmak, reklamverenin ihtiyaç duyduğu mecrayı sağlayabilmektir. Bu nedenle reklamveren açısından programların izlenme oranından ziyade, o programın içinde yer alan reklam kuşağının reytingleri önemlidir. Reklam kuşaklarının izlenme oranları, tıpkı diziler, şov programları ve filmler gibi inceden inceye ölçülüp, reklamverene bildirilir.
HERKES KAZANACAK Son zamanlarda sektördeki en büyük sıkıntı, reklam kuşaklarının izlenme oranlarının düşmesiydi. Reklamveren büyük bütçeler ayırarak televizyona verdiği reklamları, tüketici ile buluşturamamaktan yana dertliydi. atv yönetimi sorunu aşmak için bir uygulama başlattı. Marka Puan adı verilen yarışma, kuşakların ilgiyle izlenmesini ve zap'lanmamasını sağladı. Şimdilerde atv izleyicileri dizilerden, filmlerden, şov programlarından daha büyük bir dikkatle reklamları seyrediyor. Ekranda beliren logoyu görünce ilgili firmanın ismini hemen 4177'ye gönderip, büyük armağanlar kazanıyor. Yarışmada esas olan, "mesajı ilk gönderen" olmak. Bunu başaranlar; lüks villalardan, otomobillere kadar büyük hediyelerin sahibi olabiliyorlar. Bana öyle geliyor ki, atv'nin mayasını tutturduğu bu uygulama yakında diğer kanallarda da başlayacak. Böylece tıpkı programlar gibi, reklam kuşakları da birbirleriyle rekabet etmeye başlayacak. Hem reklamveren, hem kanallar, hem de izleyici kazanacak. Reklamlar da "görünce hemen zap'lanması gereken görüntüler" olmaktan kurtulacak. Bu arada sayfamızdaki fotoğraf ilginizi çekmiştir sanırım. Bunu, reklam mecrasının ne denli genişlediğini vurgulamak için oraya yerleştirdim. Vidstone adlı şirket, mezar taşlarına LCD panel yerleştirip, bunu reklam sektörünün kullanımına sunuyor. Yani isterseniz, yazdığınız vasiyet ile mezar taşınıza reklam alabiliyorsunuz... Mezarlıkta reklamın, mevtalara saygısızlık olacağı kesin. Peki ya bu mecrada hangi reklamlar yayınlanır dersiniz? Benim ilk aklıma gelenler; cenaze levazımatçıları, kiralık mezar ilanları, çiçekçiler, dua okuyacak hocaların telefonları ve tabii ki yaşam sigortası yapan şirketler!..
|