kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
SMS:
4122-YA MESAJ
 
Reklamları izletmek de sanattır
İyi polisler görevde kalamaz mı?
Sen puro yazmaya devam et kardeşim!
Faik'in Safiye'si, hüznün kafiyesi
Zap'tiye
Ne Demiş?
Gaf Kürsüsü

Reklamları izletmek de sanattır

Televizyon programları aslında bir "reklam taşıyıcısı" olarak projelendirilir. Yani programın temel amaçlarından biri; tüketici hedef kitlesine ulaşmak, reklamverenin ihtiyaç duyduğu mecrayı sağlayabilmektir. Bu nedenle reklamveren açısından programların izlenme oranından ziyade, o programın içinde yer alan reklam kuşağının reytingleri önemlidir. Reklam kuşaklarının izlenme oranları, tıpkı diziler, şov programları ve filmler gibi inceden inceye ölçülüp, reklamverene bildirilir.

HERKES KAZANACAK
Son zamanlarda sektördeki en büyük sıkıntı, reklam kuşaklarının izlenme oranlarının düşmesiydi. Reklamveren büyük bütçeler ayırarak televizyona verdiği reklamları, tüketici ile buluşturamamaktan yana dertliydi. atv yönetimi sorunu aşmak için bir uygulama başlattı. Marka Puan adı verilen yarışma, kuşakların ilgiyle izlenmesini ve zap'lanmamasını sağladı. Şimdilerde atv izleyicileri dizilerden, filmlerden, şov programlarından daha büyük bir dikkatle reklamları seyrediyor. Ekranda beliren logoyu görünce ilgili firmanın ismini hemen 4177'ye gönderip, büyük armağanlar kazanıyor. Yarışmada esas olan, "mesajı ilk gönderen" olmak. Bunu başaranlar; lüks villalardan, otomobillere kadar büyük hediyelerin sahibi olabiliyorlar. Bana öyle geliyor ki, atv'nin mayasını tutturduğu bu uygulama yakında diğer kanallarda da başlayacak. Böylece tıpkı programlar gibi, reklam kuşakları da birbirleriyle rekabet etmeye başlayacak. Hem reklamveren, hem kanallar, hem de izleyici kazanacak. Reklamlar da "görünce hemen zap'lanması gereken görüntüler" olmaktan kurtulacak. Bu arada sayfamızdaki fotoğraf ilginizi çekmiştir sanırım. Bunu, reklam mecrasının ne denli genişlediğini vurgulamak için oraya yerleştirdim. Vidstone adlı şirket, mezar taşlarına LCD panel yerleştirip, bunu reklam sektörünün kullanımına sunuyor. Yani isterseniz, yazdığınız vasiyet ile mezar taşınıza reklam alabiliyorsunuz... Mezarlıkta reklamın, mevtalara saygısızlık olacağı kesin. Peki ya bu mecrada hangi reklamlar yayınlanır dersiniz? Benim ilk aklıma gelenler; cenaze levazımatçıları, kiralık mezar ilanları, çiçekçiler, dua okuyacak hocaların telefonları ve tabii ki yaşam sigortası yapan şirketler!..

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Sıla'nın sesine kulak verelim   / 11-10-2006
 Türk-Yunan psikolojik savaşı   / 10-10-2006
 Super Lady'de ne işim var?   / 08-10-2006
 Aliye'ye yakışan final hangisi?   / 07-10-2006
 Etiler'in orta yeri Kurtlar Vadisi   / 06-10-2006
 Kabinden 'korsan' yayın   / 05-10-2006
 Bu kez çuvalı MOSSAD geçirdi   / 04-10-2006
 Bu kazaları daha çok göreceğiz   / 03-10-2006
 Oryantal Star'ın ardından...   / 01-10-2006
 İnternet televizyonculuğu çağı başladı   / 30-09-2006
YÜKSEL AYTUĞ
Reklamları izletmek de sanattır
Televizyon programları...
Bu yıl Eurovision'a rock grubu gidecek
Bu yıl Eurovision'a rock grubu gidecek
Geçtiğimiz yıl Sibel Tüzün'le katıldığımız 'Eurovision'a bu sene...
Dans topluluğu kurmaya karar verdi
Dans topluluğu kurmaya karar verdi
Balet Tan Sağtürk, 'iddialı' bir dans topluluğu kuracak: Kadroda...
Vakko daveti bitti dedikodusu sürüyor
Vakko daveti bitti dedikodusu sürüyor
Vakko'nun, Zac Posen ile işbirliğini kutlamak için verdiği davetin...
Kalpleri bir evleri ayrı!
Kalpleri bir evleri ayrı!
Gece hayatının hızlılarından 50 yaşındaki Alinur Velidedeoğlu, 27...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.